تمیز کردن صحیح فرش ماشینی یکی از کارهای روتین در بسیاری از خانه ها است. با این حال، اگرچه ممکن است یک روش خسته کننده یا وقت گیر به نظر برسد، اما حتما در این راستا باید دقت لازم را انجام دهید.
در اینجا می خواهیم در مورد اشتباهاتی که هنگام تمیز کردن فرش ممکن است مرتکب شوید  با شما صحبت کنیم. دانستن آنها به شما کمک خواهد کرد تا فرش های شما برای سال ها مانند روز اول باقی بماند.

 

تمیز کردن فرش

بهترین راههای تمیز کردن فرش

۱- از محصولات تهاجمی استفاده کنید.

اولین اشتباه بزرگی که معمولاً هنگام تمیز کردن فرش مرتکب می شوید ، استفاده از محصولات تهاجمی است که برای فرش ماشینی توصیه نمی شود. باید در نظر داشته باشید که آنها حساس هستند، بنابراین شما باید فقط از محصولات مناسب استفاده کنید و در صورت شک، از قالیشویی معتبر سوال کنید.
چه محصولاتی توصیه می شود؟ آب با بی کربنات، مواد شوینده خنثی، سرکه، نمک، لکه بر های استاندارد و غیره. آنها محصولاتی هستند که معمولاً در خانه دارید و برای تمیز کردن فرش های ما مؤثر هستند.

 

فروشگاه فرش فرش ۹ متری خرید فرش ماشینی قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ گل برجسته

۲-نگذارید لکه خشک شود.

اگرچه بسیار مراقب هستید، اما گاهی اوقات ایجاد لکه روی فرش اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل، مهم است که هر چه زودتر برای از بین بردن لکه اقدام کنید. اجازه ندهید لکه خشک شود و ساعت ها، روزها، هفته ها در آنجا بماند. هر چه زمان بیشتر بگذرد، پاک کردن آن دشوارتر می شود.

۳- لکه ها را با دقت تمیز کنید.

این نکته ارتباط تنگاتنگی با مورد قبلی دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین اگر فرش شما لکه دار شد، فقط در آن قسمت مالش ندهید، زیرا اگر این کار را انجام دهید، یک دایره ایجاد می کنید و متوجه می شوید که در آن قسمت خاص اتفاقی افتاده است.
بنابراین با اعمال فشار بر روی لکه مانند اطراف آن، مالش دهید. به این ترتیب فرش تمیز می شود و مورد توجه قرار نمی گیرد. و در آخر فرش را جارو برقی بکشید.

قیمت فرش ماشینی ۶ متری فرش مدرن طوسی سبز فرش آشپزخانه فرش مدرن ارزان

۴- مایعات را هنگام افتادن روی فرش جذب نکنید.

مراقب این موضوع باشید اگر یک نوشابه را روی فرش ریختید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک پارچه یا کاغذ آشپزخانه بردارید و تا جایی که می توانید مایعات را جذب کنید. سپس لکه را تمیز کنید. همیشه این کار را به این ترتیب انجام دهید.

۵- عدم جاروبرقی مرتب

اگر فرش های خانه را به صورت هفتگی جاروبرقی نکشید، گرد و غبار و خاک جمع می شود و در نهایت بسیار کثیف می شوند. به همین دلیل است که تمیز کردن منظم برای نگهداری صحیح و مراقبت از فرش ماشینی مهم است.

۶- فرش ها را بتکانید

آیا می دانستید که باید فرش ها را تهویه کنید؟ علاوه بر این، اشتباه انجام ندادن آن است. به همین دلیل مهم است که آنها را در هوای آزاد پهن کنید و تکان دهید تا ذرات پنهان شده در الیاف از بین بروند. باز کردن پنجره برای تهویه کافی نیست.

۷-  از جاروبرقی رباتی استفاده نکنید.

جاروبرقی های روباتی مد شده اند. با این حال، همه آنها انتخاب خوبی برای فرش نیستند. به خصوص اگر فرش ضخیم، ابریشمی یا با پارچه های خاص و یا ظریف تر باشد. بنابراین اگر قصد خرید یک ربات را دارید، مطمئن شوید که با فرش های شما سازگار است.

اکنون که این اشتباهات رایج هنگام تمیز کردن فرش را می‌دانید، مطمئناً برای شما آسان‌تر خواهد بود که راهکار پاک کردن انواع لکه ها از روی فرش را بدانید.
به خاطر داشته باشید که فقط چند دقیقه در هفته وقت شما را می گیرد در عوض می‌توانید از فرش‌های زیبا مانند روز اول برای مدت طولانی‌تری استفاده کنید و همچنین از تمام مزایای آن لذت ببرید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

8 نظر در “اشتباهاتی که نباید هنگام تمیز کردن فرش مرتکب شوید

  1. نرگس گفت:

    سلام قیمت فرش ۹ متری به قیمت روز میخواستم

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام دوست عزیز

      برای اطلاع از قیمت به روز فرش ماشینی با ما تماس بگیرید و یا وارد لینک قیمت فرش ۹ متری شوید

  2. شیوا گفت:

    سلام قیمت فرش ها را از کجا ببنیم؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام

      قیمت بهترین فرش ماشینی کاشان را در مدل های بسیار زیبا و رنگبندی های متنوع از اینجا ببینید.

  3. jick گفت:

    سلام من حیوان خانگی دارم و لکه ادرار روی فرش پاک نمیشه شما راه حلی دارید؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام خدمت شما

      تمیز کردن فرش کثیف شده با حیوانات خانگی را می توانید از طریق بلاگ ما مطالعه کنید.

  4. shadiiiii گفت:

    سلام شما اسپری لکه بر همه دارید مخصوص فرش

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام دوست عزیز

      شرکت ماهور در کنار تولید فرش ماشینی سعی کرده اسپری لکه بر فرش را تولید کند تا مشتریان عزیز بتوانند با یک محصول استاندارد لکه هایی که به روی فرش ایجاد می شود را از بین ببرنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *