تمیز کردن فرش کثیف شده با حیوانات خانگی، وقتی به داشتن یک حیوان خانگی فکر می کنیم، همیشه اول از سگ ها و گربه ها یاد می شود، شاید نه تنها به این دلیل که آنها در تاریخ با انسان ها زندگی کرده اند، بلکه به دلیل ویژگی ها و رفتارهایشان و عادات آنها با شرایطی که ما در آن قرار داریم سازگار شده است. هر کسی که حیوان خانگی دارد می‌داند هر حیوان خانگی نیاز به تمیز کردن خانه دارد، به ویژه در مورد فرش ها، زیرا آنها منطقه ای گرم و نرم برای حیوانات هستند.

 

بنابراین هم برای تمیز و مرتب نگه داشتن خانه و هم برای حفظ ویژگی های فرش ماشینی باید به خوبی شرایط مراقبت از فرش رعایت شود.

اول از همه، موها و آلودگی های انباشته شده توسط حیوان خانگی خود را هر روز با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید و هر بار جهت را تغییر دهید تا همه گرد و غبار موجود از بین برود. همچنین کوبیدن ملایم فرش می تواند برای از بین بردن گرد و غباری که در داخل فرش جمع شده است (ترجیحاً رو به پایین و به آرامی کوبیده شود) گزینه مناسبی باشد.

با استفاده از پارچه نخی و مخلوط آب و سرکه سفید روی سطح فرش را ضدعفونی کنید. به دلیل وجود لکه‌های ادرار به جا مانده از سگ یا گربه خانگی، لازم است از روش‌های تمیز کردن بیشتری استفاده کنید.

فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته بهترین فرش ماشینی چه مارکی است فرش های ۷۰۰ شانه جدید

نگهداری فرش در خانه های دارای حیوانات خانگی

بر خلاف سایر لکه ها، لکه های ناشی از ادرار حیوانات نیاز به توجه بیشتری دارند، زیرا حاوی اسیدهایی هستند که علاوه بر لکه دار کردن فرش، الیاف آن را نیز از بین می برند.

در این موارد لازم است محل مورد نظر را با استفاده از پارچه، حوله یا کاغذ جاذب با اضافه کردن وزن خارجی (مانند کتاب و اجسام سنگین) روی آن به مدت حدود ده دقیقه تا حد امکان درجذب بیشتر مایع کمک کنید.

علاوه بر این، می توانید از آب سرد و نمک روی لکه استفاده کنید و متعاقباً ناحیه آسیب دیده را چندین بار جاروبرقی بکشید تا لکه موجود را تا حد امکان رقیق و پاک کنید.

به‌عنوان جایگزینی برای راه‌حل دوم، می‌توان با دقت کمی از مواد شوینده ظرف‌شویی (که یک چربی‌زدای ظریف بسیار عالی است که از قبل در خانه وجود دارد) استفاده کرد و محل را به طور مکرر با آب سرد شستشو داد تا بقایای آن پاک شود. این به طور موثر آلودگی و بوی ناشی از ادرار حیوان خانگی را از بین می برد. این نوع لکه در واقع کاملاً سرسخت است و از این رو پاک کردن آن بسیار دشوار است، با این خطر که الیاف فرش آسیب ببینند یا هاله ای از لکه حتی پس از تمیز کردن باقی بماند.

برای این منظور حفظ ویژگی های زیبایی فرش با احتیاطات صحیح و نگهداری صحیح ضروری است.

اگر از فرش مراقبت نشود، حتی بیشتر در حضور حیوانات خانگی، می تواند آسیب جبران ناپذیری به آن وارد شود و در نتیجه زیبایی محیط را به طور کلی به خطر بیندازد.

مراقبت از فرش در حضور حیوانات خانگی به لطف چند مرحله ساده برای حفظ ویژگی های آن در طول زمان پیچیده نیست .

مطمئناً باید مراقب باشید که از مواد شیمیایی تهاجمی برای از بین بردن بدترین لکه ها استفاده نکنید، زیرا خطر آسیب بیشتر به الیاف را دارید. در عوض، استفاده از یک پارچه مرطوب و آب جاری برای رقیق کردن و حذف مواد ناخواسته موجود موثرتر است.

ادرار حیوانات خانگی می تواند به الیاف فرش ماشینی آسیب برساند، فرش را به طور دائم لکه دار کند، بوی نامطبوع ایجاد کند و از بین بردن آن دشوار باشد.

 

فرش گل برجسته رنگ روشن قیمت فرش ۹ متری فرش کاشان فرش کاشان طرح افشان

تمیز کردن فرش کثیف شده با حیوانات خانگی

بدیهی است که هرچه سریعتر عمل کنید، نتیجه بهینه تر خواهد بود. برعکس، هر چه بیشتر زمان بگذرد، پاک کردن لکه و بو سخت تر خواهد بود.

بنابراین، رعایت برخی اقدامات احتیاطی هم برای تمیز کردن حیوانات ساکن در خانه و هم برای فرش های موجود در اتاق های مختلف، که به ناچار توسط حیوانات خانگی مورد استفاده قرار می گیرند و در نتیجه کثیف می شوند، کافی است.

علاوه بر تمیز کردن فرش، توجه به تمیزی حیوان خانگی خود نیز ضروری است که به ناچار موهای آنها روی لوازمی مانند مبلمان می ریزد. حیوان را به طور مرتب برس بزنید و پنجه های آن ها را به سادگی با دستمال مرطوب مخصوص تمیز کردن حیوانات خانگی پاک کنید.
در مورد فرش‌ها، برای از بین بردن موها و کثیفی‌های روزانه از طریق جاروبرقی معمولی (نه با حداکثر قدرت بلکه با قدرت معمولی تا در درازمدت به بافت آسیب نرساند) یا جاروبرقی بخار،  مرتباً آنها را جاروبرقی بکشید.

در نهایت، با این اقدامات ساده و موثر می توانید به راحتی و به سرعت ویژگی های فرش خود را حتی با حضور مداوم حیوانات خانگی حفظ کنید.

قیمت فرش ماشینی ۶ متری فرش مدرن طوسی سبز فرش آشپزخانه فرش مدرن ارزان

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

6 نظر در “تمیز کردن فرش کثیف شده با حیوانات خانگی

  1. سلیمانی گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    فرش ۳ در ۵ می تونیم سفارش بدیم؟
    همراه با قیمت بگین ممنون میشم

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام خدمت شما

      لطفا به پیج اینستاگرام به نشانی @mahoor.market پیام دهید و یا با شماره ۳۳۰۰۷۲۲۴-۰۲۱ در ارتباط باشید کارشناسان ما در اسرع وقت راهنمایی می کنند.

  2. الی بانو گفت:

    ببخشید اگر یکسری از لکه ها با نکاتی که گفتید پاک نشد چیکار کنیم؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام وقت بخیر

      اگر لکه ای با نکات گفته شده از بین نرفت لطفا فرش را به قالیشویی معتبر ارسال کنید

  3. خسروی گفت:

    سلام از این فرش ها که عکس گذاشتید پت روش خوابیده دارید؟ رنگبندی داره؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام وقت بخیر

      در حال حاضر این طرح موجود نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *