فرش قرمز از مدل های کلاسیک در میان فرش های ماشینی است که طرفداران خود را دارد. انتخاب ترکیب رنگ مناسب و رعایت هارمونی و همخوانی بین عناصر از اصول طراحی دکوراسیون است. شما هم قصد چیدن منزل نوعروس یا خرید جهیزیه را دارید؟ آیا قرار است پس از مدت ها نقل مکان کرده یا وسایل خود را عوض کنید؟ در اینصورت پیش از هر چیز باید با ابتدایی ترین اصول دکوراسیون آشنا باشید. این اصول ساده به شما در انتخاب رنگ و طرح وسایل کمک می کند. ضمن اینکه بهترین جلوه و زیبایی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

در واقع طراحی دکوراسیون حتی قبل از خرید لوازم منزل صورت می گیرد. چون شما ابتدا باید ترکیب رنگی مدنظرتان را مشخص کرده و سپس اقدام به خرید اسباب و اثاثیه نمایید. فرش و مبل دو جزء اصلی در دکوراسیون هستند که همخوانی آنها با یکدیگر اهمیت زیادی دارد. در این بین ست کردن فرش قرمز با مبل از موضوعاتی است که مورد پرسش قرار می‌گیرد. امروز کنار همدیگر فوت و فن های ست کردن فرش قرمز با مبل را بررسی می کنیم؟

ست کردن فرش قرمز

راهنمای ست کردن فرش قرمز با مبل و پرده

امروزه در خانه های ایرانی معمولا سه جزء اصلی در دکوراسیون وجود دارد: فرش، مبلمان و پرده. اگرچه قانون نوشته شده و مشخصی در این زمینه موجود نیست اما معمولا سایر لوازم در نسبت با این اجزاء انتخاب می شوند. آنهم به این علت که وسایل کوچک یا ارزان قیمت تر را هر زمانی می توان تعویض کرد اما عوض کردن زود به زود ست فرش، مبلمان و پرده نه معقولانه است و نه به صرفه. عدم رعایت ترکیب رنگ مناسب در انتخاب این عناصر زیبایی و آرامش فضا را تحت تاثیر قرار می دهد.

در ست کردن مبل با پرده باید از پرده ای که جنس، طرح و رنگش با مبل همخوانی دارد، استفاده شود. فرش نزدیکترین وسیله به مبلمان است بنابراین باید در انتخاب آنها دقت زیادی به خرج داد. مثلا اگر مبلمان دارای رنگ های گرم و تند هستند، بهتر است فرش رنگی خنثی و ملایم تر داشته باشد. همچنین نباید در کنار فرش های زمینه شلوغ از مبل های طرح دار و پر نقش و نگار استفاده کرد.

اگر به دنبال ست کردن فرش و مبل هستید نمی توانید پرده را نادیده بگیرید و بالعکس. یا از پرده ای با رنگ خنثی استفاده نمایید تا ترکیب فرش و مبل بیشتر به چشم بیاید یا طرح و رنگ پرده را نیز هماهنگ با آنها انتخاب کنید. توصیه می کنیم پیش از خرید نهایی مدل های مختلف و متنوعی از ست کردن فرش و مبل یا فرش و پرده و مبل و پرده را بررسی نمایید.

بهترین رنگ فرش برای اتاق پذیرایی

رنگ قرمز در دکوراسیون

قرمز از دسته رنگ های گرم و جذاب، و رنگی مهم در طراحی دکوراسیون است. به ویژه در دکوراسیون اتاق نشیمن ایرانی ها معمولا رنگ قرمز به چشم می خورد. یکی از جلوه های رنگ قرمز در اتاق‌های پذیرایی یا نشیمن ایرانی، استفاده در انواع فرش ماشینی، قالیچه، گلیم و سایر زیراندازهاست. در دهه های اخیر استفاده از عناصر سبک زندگی مدرن در خانه های ایرانی افزایش یافته است. یکی از نتایج این پدیده، هم نشینی اثاثیه ای چون انواع مبلمان، آباژور و … با فرش قرمز  می باشد.

از این رو با توجه به جایگاه محبوب و پرطرفدار فرش قرمز، توجه به اصول ست کردن فرش قرمز با مبل نیز افزایش یافته است.

ست کردن فرش قرمز با مبل

اگر شما هم جزء علاقمندان فرش های قرمز ایرانی با طرح و رنگ های شلوغ و جذاب آنها هستید؛ پس باید با اصول کلی ست کردن فرش قرمز با مبل آشنا شوید. اولین قدمی که باید بردارید این است که سبک دکوراسیون خود را مشخص کنید. آیا علاقمند به سبک سنتی هستید یا به عناصر سبک مدرن گرایش دارید؟

فرش ماشینی در خانه

آموزش ست کردن فرش قرمز با مبل در دکوراسیون سنتی

در سبک سنتی استفاده از فرش قرمز در کنار مبلمان، پرده یا پشتی پر نقش و نگار منعی ندارد. به خصوص در محیط های بزرگ چنین چیدمانی فضایی مملو از جنب و جوش و شوق زندگی را بوجود می آورد. البته باید توجه داشته باشید برای فضاهای کوچک و اصطلاحا کم جا نباید رنگ های به کار رفته در دکوراسیون به سوی رنگ های تیره گرایش داشته یا عناصر دکوراسیون همچون فرش دارای طرح و نقش زیادی باشند، چرا که در این صورت فضا کوچکتر از اندازه واقعی اش نشان داده می شود.

اگر قصد دارید در یک فضای کوچک از فرش قرمز استفاده کنید، رنگ مبلمان، پرده ها و سایر لوازم را از میان رنگ های روشن یا خنثی و یا رنگ هایی با درجه حرارت کمتر انتخاب نمایید. این یکی از نکات مهمی است که باید در نظر داشته باشید. استفاده از رنگ های گرم همچون قرمز، نارنجی و زرد در فضاهای کوچک سبب ایجاد اضطراب و استرس می شود. بالعکس، به کارگیری رنگ های سرد چون آبی و سرمه ای در محیط های بزرگ، در انسان ایجاد ترس، رخوت و بی اعتمادی می کند. رنگ های سبز نیز به سمت سردی گرایش دارند اما آرامش بخش هستند.

ست مبل با فرش قرمز

آموزش ست کردن فرش قرمز با مبل در دکوراسیون مدرن

سبک دکوراسیون مدرن به دنبال خلوتی و استفاده از عناصر و تزئیناتی ساده است. بنابراین اگر قصد استفاده از یک فرش قرمز پر نقش و نگار را دارید، لازم است دیگر لوازم دارای طرح های ساده و رنگ های خنثی باشند. بهتر است مبل ها تک رنگ بوده و پارچه رومبلی گلدار نباشد. همچنین پرده نیز اگر دارای طرح های ساده باشد، مناسب تر است. در این سبک طراحی محیط منظم تر و آرامتر به نظر می رسد.
البته نباید فراموش کرد که فرش قرمز از عناصر سبک مدرن نیست و استفاده از آن در کنار مبلمان مدرن به نوعی ایجاد یک سبک تلفیقی است.

فرش طرح افشان فرش ماهور

نمونه فرش قرمز طرح افشان برند ماهور

فرش خشتی ۱۲۰۰ شانه

۲,۲۵۰,۰۰۰ تومان۱۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان

رنگ های مناسب برای ست کردن فرش قرمز با مبل

روش های مختلفی برای انتخاب رنگ جهت ست کردن فرش قرمز با مبل وجود دارد. می توانید آنها را همرنگ بگیرید اما از تناژهای مختلف یک رنگ استفاده کنید. همچنین می توانید رنگ های مکمل یا متضاد را مورد توجه قرار دهید. برای انتخاب رنگ دیوارها، مبلمان، پرده ها و سایر اجزای دکوراسیون در اتاقی که فرش قرمز را محور طراحی دکوراسیون آن قرار داده اید، توصیه می کنیم رنگ هایی چون سفید، کرم، قهوه ای، نارنجی، نسکافه ای، بژ، صورتی، طوسی یا مشکی را مورد توجه قرار دهید. این رنگ ها در کنار رنگ قرمز جلوه زیبایی بوجود می آورند.

ست کردن فرش قرمز با مبل

نوع مبلمان در ست کردن فرش قرمز با مبل

مبل های سلطنتی یا استیل با فرش های سنتی ایرانی جور هستند و یک دکوراسیون سنتی و کلاسیک بوجود می آورند. این در حالی است که مبل های راحتی، کاناپه ها و مبل های ال بیشتر در سبک مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. البته اجباری برای این انتخاب وجود نداشته و می توانید در یک سبک تلفیقی از فرش قرمز در کنار عناصر مدرن بهره ببرید.

ست کردن مبل با فرش قرمز

دکوراسیون خانه با فرش قرمز

ست مبل فرش قرمز

۳.۷/۵ - (۲۳ امتیاز)

مطالب مرتبط

6 نظر در “آموزش ست کردن فرش قرمز با مبل

  1. ستایش گفت:

    سلام خسته نباشید
    ارسال به سوئد دارید؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام وقت بخیر

      بله ارسال داریم لطفا برای اطلاعات بیشتر هزینه ارسال و خرید فرش ماشینی با کارشناسان ماهور تماس حاصل نمایید

  2. زهرا گفت:

    سلام من میخوام که فرش قرمز انتخاب کنم همراه با مبل به رنگ سدری نمیدونم همخونی داره یا نه

  3. ادمین گفت:

    سلام
    ای کاش قیمت ها رو میزدین . قیمت فرش هریس ۱۲ متری چنده ؟

  4. سپیده گفت:

    مطلب تون عالی بود. به نظرتون فرش خشتی برای دکوراسیون های سنتی خوبه؟

    1. ادمین گفت:

      سلام بله
      فرش های طرح خشتی یکی از فرش های مناسب برای دکوراسیون های سنتی هستند.
      نمونه فرش ها را ببینید.
      این صفحه را مشاده بفرمایید. طرح های فرش خشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *