اگر به تازگی برای خرید فرش ماشینی به بازار فرش رفته‌ باشید،حتما متوجه تغییر قیمت ها در  سال‌های اخیر شده اید. در شرایط تورمی اقتصاد، بازار فرش هم از تلاطم قمیت‌ها مستثنی نیست و به گفته تولیدکنندگان قیمت الیاف فرش طی سال های اخیر رشد چند برابری داشته است که تاثیر آن را روی قیمت فرش ماشینی می توان دید.

هنگام افزایش قیمت‌ها معمولا کالاهای تقلبی در بازار بیشتر می شود.  اما فرش از کالاهای ضروری در دکواسیون خانه های ایرانی است و اهمیت کیفیت آن بر هیچ کسی پوشیده نیست. فرش در دکوراسیون از جمله کالاهایی است که قیمت بالایی دارد و نمی توان هر سال فرش را عوض کرد پس در هنگام خرید فرش در کنار توجه به طرح و نقشه باید به جنس و کیفیت فرش توجه کافی نمود.
فرش ماشینی تقلبی را از کجا بشناسیم؟ کمتر خریداری پیدا می‌شود که قبل از خرید فرش، آنقدر تحقیق کرده باشد که اگر فرش ماشینی تقلبی جلویش قرار دادند، بتواند تشخیص دهد.از طرفی معمولا در شرایط رکود بازار دلال‌ها و واسطه‌ها هم بیشتر می شود و اصلا دور از انتظار نیست که فرش ماشینی تقلبی به مشتریان فروخته شود. اما شما برای پول خود ارزش قائل شوید و آن را بابت یک خرید بی‌کیفیت و عجولانه خرج نکنید.

فرش ماشینی تقلبی

کدام برندهای فرش ماشینی تقلبی هستند؟

حواستان باشد که افراد سودجو همیشه و در همه جا حاضرند تا با هر ترفندی به منفعت خود برسند بنابراین ممکن است که فرش تقلبی را حتی به نام فرش کاشان به دست مشتریان بدهند. از آنجایی که کاشان زادگاه فرش ماشینی بوده و معروفیت آن زبان‌زد است خریداران، فرش کاشان را با خیال راحت تر خرید می کنند. اما با مطالعه ادامه این مطلب متوجه خواهید شد که چگونه باید فرش تقلبی را شناسایی کرد.بسیاری از فرصت طلبان با استفاده از چسباندن مارک برندها و تولیدی‌های معتبر روی فرش‌های تقلبی اقدام به فروش آن می‌کنند. مراقب باشید که گول مارک و برچسب را نخورید.

۵ روش برای تشخیص فرش ماشینی اصل

  1. شناسنامه فرش را که شامل میزان شانه و تراکم، جنس نخ، نام برند و کارخانه، تعداد رنگ موجود در فرش و … است به خوبی مطالعه کنید. اگر اطلاعات موجود در آن ناقص بود، به اصل بودن فرش شک کنید.
  2. شانه، تراکم، لطافت و ارتفاع نخ خاب فرش را بررسی کنید تا از مطابقت آن با گفته‌های فروشنده و اطلاعات موجود در شناسنامه مطمئن شوید. شانه یعنی تعداد گره‌های موجود در یک متر از عرض فرش و تراکم هم، میزان گره‌های موجود در یک متر از طول فرش است. برای  آشنایی بیشتر با مفهوم تراکم و شانه و انواع فرش ماشینی به صفحه فرش ۱۲۰۰ شانه ماهور کاشان سر بزنید.
  3. فرش را لمس کنید و آن را تا کنید. هر چه فرش، سفت‌تر و محکم‌تر باشد میزان تراکم و شانه آن بالاتر است. به ارتفاع نخ خاب نیز توجه کنید که در فرش‌های ۱۲۰۰ شانه هم حداقل ۷ تا ۸ میلی‌متر باشد.
  4. بهترین نخ فرش، نخ اکرلیک هیت ست شده است، مراقب باشید که فرش با جنس نخ پلاستیک را به عنوان نخ آکریلیک و دیگر نخ‌ها به شما نفروشند. چرا که اگر جنس فرش پلاستیکی باشد، باعث بروز حساسیت و مشکلات نظافتی می‌گردد.در صورتی که جنس فرش، اکریلیک باشد بوی نفت و پلاستیک از آن استشمام نمی‌شود، در هنگام لمس، احساس چسبندگی به دست شما نمی‌دهد، رنگ‌ها را شاداب‌تر نمایان می‌کند و همچنین پرزدهی کم و مقاومت بیشتری در برابر عواملی چون نور و گرما دارد.
  5. بسیاری از فرصت طلبان با استفاده از چسباندن مارک برندها و تولیدی‌های معتبر روی فرش‌ تقلبی اقدام به فروش آن می‌کنند. مراقب باشید که گول مارک و برچسب را نخورید. اگر فرش ماشینی اصل باشد، باید پشت آن به صورت دستباف گونه باشد یعنی گره‌های آن مشخص و قابل لمس باشند.

خرید فرش ماشینی از فروشگاه ماهور مارکت

با پیشرفت تکنولوژی تولید فرش ماشینی، تنوع طرح ها و مدل‌های فرش ماشینی بسیار زیاد شده است و ظرافت و زیبایی فرش های ماشینی اصل کمتر از فرش های دستبافت نیست. فرش ماهور کاشان انواع طرح ها و مدل‌های فرش را با کیفیت صادراتی تولید می کند. شرکت فرش ماهور جهت رفاه حال مشتریان فروشگاه فروشگاه ماهورمارکت را راه اندازی کرده است تا فرش ماشینی را به صورت مستقیم وارد بازار کند.  همچنین شرایط خرید فرش اقساطی بدون کارمزد تا سقف ۶ ماه ، ارسال رایگان و سرویس رایگان جهت بازدید هم از سایر امکاناتی است که برای مشتریان دیده شده است. همچنین در فروشگاه آنلاین ماهور مارکت می توانید به صورت اینترنتی لیستی از معتبرترین فرش های کاشان را با اطمینان از اصل بودن آن خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

مطالب مرتبط

6 نظر در “فرش ماشینی تقلبی را از کجا بشناسیم؟

  1. حامد گفت:

    سلام
    فرش دستبافت می خواستم چه طرح هایی دارید؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام خدمت شما

      فرش ماشینی دستبافت گونه کاشان در نقشه های بسیار زیبا موجود است.

  2. علمدار گفت:

    سلام شما فروشگاهتون کجاست که بیایم با خیال راحت خریدمون رو انجام بدیم مشکلی پیش نیاد

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام

      دوست عزیز شما هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین می توانید با خیال راحت خرید فرش مورد نظرتان را انجام دهید.

      فروشگاه فرش ماهور به آدرس: تهران/ خیابان خاروان/ روبروی فرهنگسرای خاوران می باشد

  3. hasti گفت:

    سلام فرش ۱۲۰۰ شانه که پشت فرش نوشته شده پلی استر و پنبه فرشش تقلبیه؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام خدمت شما

      فرشی که با نخ صد در صد اکریلیک تولید می شود/ نخ خاب نخ اکرلیک است و نخ تار و پود مخلوطی از پلی استر و پنبه می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *