هنگام خرید فرش، یکی از سوالات متداول این است که چگونه می توان رنگ مناسب فرش را بسته به اتاق انتخاب کرد. واقعیت این است که انتخاب طیف رنگ، موقع تغییر دکوراسیون و یا خرید فرش جهیزیه یک انتخاب سخت است. قطعا کسی نمی خواهد در خرید فرش انتخاب اشتباهی داشته باشد. البته، هر دکور هر خانه ای متفاوت است و همه ما سلیقه های متفاوتی داریم، اما چند نکته اساسی وجود دارد که ممکن است کمک کند:

 

فرش توسی جدید 8036

فرش توسی جدید ۸۰۳۶

اهمیت فرش در اتاق

وقتی نوبت به انتخاب رنگ فرش می‌رسد، اولین سوالی که باید بپرسید این است که آیا فرش به مرکز اتاق تبدیل می‌شود یا به سادگی مکمل سایر عناصر تزئینی است. اگر قرار است فرش به سنگ بنای دکور تبدیل شود، بهتر است رنگی را انتخاب کنید که به شدت با رنگ های دیگر تضاد داشته باشد. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید فضایی متعادل و با همان رنگ‌ها ایجاد کنید، باید رنگی را در مقیاس رنگی مشابه بقیه اتاق انتخاب کنید.

حتما به این موضوع توجه کنید: رنگ  دکور گرم است یا سرد؟ از قبل یک زمینه رنگی که با رنگ دیوار و اکسسوری های اتاق نشیمن هماهنگ شده باشد، تهیه کنید و از اتاق نشیمن خود یک رنگ برجسته را در نظر بگیرید و با توجه به آن رنگ فرش را انتخاب کنید.

 

فرش فیلی مدرن

عکس فرش فیلی

گرم یا سرد

رنگ هایی که برای دکوراسیون خود انتخاب می کنید بسیار مهم هستند و بر روحیه و راحتی شما تاثیر می گذارند. رنگ‌های گرم محرک هستند، در حالی که رنگ‌های سرد فضایی با آرامش  ایجاد می‌کنند. از دوران مدرسه یاد خواهید دارید که قرمز، زرد، نارنجی و کرم به عنوان رنگ گرم طبقه بندی می شود، در حالی که خاکستری، سبز و آبی به عنوان رنگ سرد طبقه بندی می شود. در حالی که فرش ظاهر کلی اتاق را تکمیل می کند، با این وجود به احساس گرم یا خنکی کمک می کند.

تک رنگ یا چند رنگ

فرش تک رنگ یا فرشی با نقش و نگار غنی و تنوع رنگ زیاد؟
باید در نظر داشته باشید که یک فرش تک رنگ جلوه ای مدرن و مینیمال می دهد، در حالی که یک فرش پر از رنگ و نقشه – مانند فرش طرح افشان – به ظرافت و زیبایی معنا می شود و بیشتربرای دکوراسیون های کلاسیک مناسب است.

طرح فرش افشان کاشان فرش های جدید اندازه فرش ۶ متری قیمت فرش فانتزی ترک

روشن یا تیره؟

انتخاب شدت رنگ یکی دیگر از جنبه های مهمی است که باید هنگام تصمیم گیری در مورد رنگ فرش مورد توجه قرار گیرد. در حالی که فرش ماشینی با نخ اکریلیک به دلیل کیفیت و نوع موادی که از آن ساخته شده اند در برابر لکه ها بسیار مقاوم هستند، ارزیابی استفاده از آنها در داخل اتاق و همچنین در نظر گرفتن میزان رفت و آمد در آن فضا بسیار مهم است.

به عنوان مثال، هر چه فرش بیشتر در معرض رفت و آمد باشد، احتمال اینکه در نهایت چیزی روی آن بریزد بیشتر است. بنابراین یک فرش تیره انتخاب خوبی برای یک راهرو یا ورودی خواهد بود، در حالی که فرش های رنگ روشن در اتاق خواب ایده آل هستند.

فرش چه رنگی با مبل یا صندلی قهوه ای

آیا یک مبل قهوه ای شیک در خانه دارید که مثلاً از چرم یا پارچه مخملی زیبا ساخته شده ؟ این نوع فرش ته رنگ گرم دارد و کاملاً با یک فرش در رنگ های گرم ترکیب می شود. البته رنگ های سفید یا روشن هم انتخاب مناسبی هستند.  از نظر طرح ها می توانید فرش مدرن اسپرت و ساده تک رنگ انتخاب کنید تا فضای آرام تری در خانه خود ایجاد کنید.

آیا دوست دارید وحدت ایجاد کنید؟ یک رنگ از فرش را در بقیه اتاق نشیمن خود تکرار کنید، به عنوان مثال در لوازم جانبی یا رنگ دیوار

فرش چه رنگی با مبل یا صندلی سبز

یک رنگ زیبا و با اصالت برای مبل قطعا سبز است. مبل سبز به خودی خود چشم نواز است، بنابراین بهتر است مطمئن شوید که فرش دارای سایه خنثی باشد. مثلا رنگ سفید ترکیب شده با سیاه، خاکستری یا سبز تیره انتخاب های خوبی هستند، اما با یک فرش وینتیج واقعا مبل خود را به رخ خواهید کشید. اگر یک رنگ برجسته، به عنوان مثال زرد اخرایی یا قرمز اضافه کنید، گرمای بیشتری ایجاد می کنید.

فرش چه رنگی با مبل یا صندلی راحتی خاکستری

مبل خاکستری مانند یک بوم سفید است وقتی نوبت به دکوراسیون می رسد، می توانید هر کاری انجام دهید. از آنجایی که مبل خاکستری شما بسیار خنثی است، می‌توانید در مورد فرش هم راحت انخاب کنید و هر رنگی از فرش را که باب میل شما هست انتخاب کنید.
اگر آرامش را دوست دارید یک فرش ماشینی به رنگ خنثی انتخاب کنید و به سراغ اکسسوری های رنگی تر بروید. فرش سیاه و سفید نیز انتخاب خوبی است.

کورکورانه از مدها پیروی نکنید، در عوض آنها را با سبک دکور خود تطبیق دهید

هر سال یا فصل، گرایش های رنگی مختلفی وجود دارد که می توانیم آن ها را در وب سایت های طراحی داخلی مشاهده کنیم. این می تواند مفید باشد و به ما ایده بدهد، اما وقتی صحبت از فرش می شود، این روندها را به عنوان یک دستور مطلق در نظر نگیرید. فرش ماشینی معمولاً یک کالای بادوام است که برای سال‌های زیادی در خانه شما خواهد بود، بنابراین به یک معنا باید همیشه ماندگار باشد. پیشنهاد می کنیم از ترندهای رنگی لحظه ای الهام بگیرید، اما آنها را با سلیقه و دکور شخصی خود تطبیق دهید.

 

برای انتخاب درست و دقیق حتما مطالب موجود در بلاگ ما را در قسمت سبک زندگی مطالعه کنید.

بهترین فرش ماشینی قیمت فرش ماشینی فرش ماشینی ۶ متری ابعاد فرش ۹ متری
۵/۵ - (۵ امتیاز)

6 نظر در “نحوه انتخاب فرش براساس دکوراسیون و رنگ مبلمان

  1. مهنا گفت:

    سلام خسته نباشید
    فرش طوسی با چه مبلی خوب میش
    نمیخوام خونه رو تاریک کنه میشه راهنمایی کنید

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام

      نحوه انتخاب فرش براساس دکوراسیون و رنگ مبلمان به شما در خرید فرش کمک خواهد کرد
      همچنین می توانید با تیم ماهور مارکت در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید

  2. نعمتی گفت:

    فرش ۱۲ متری چقدر میشه با تراکم ۳۶۰۰ و شانه ۱۲۰۰

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام وقت بخیر

      قیمت فرش ماشینی ۱۲ متری ۱۲۰۰ شانه با توجه به نقشه ای که انتخاب می کنید متفاوت است

  3. مولودی گفت:

    سلام ببخشید من خیلی فرش گرد دوست دارم اما نمیدونم از نظر طراحی زیبا میشه که فرش گرد رو برای پذیرایی استفاده کرد؟ شما پیشنهادی دارید؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام

      بله از فرش گرد هم می توانید برای طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کنید.

      برای اطلاع از سایزهای قابل سفارش و یا طرح های موجود از فرش گرد با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *