اگر در آستانه شروع زندگی مشترک و خرید جهیزیه هستید باید به فکر فرش اتاق خواب عروس هم باشید. معمولاً تردد در اتاق خواب کم‌تر از بخش‌های دیگر خانه است و فرش آن دوام بیشتری دارد، ازاین‌رو فرش‌های این بخش از منزل دوام بیشتری دارند و اگر انتخابتان خوب نباشد و از آن راضی نباشید مدت زیادی باید با آن کنار بیایید. پس باید با آگاهی و صبر و حوصله خرید کنید.

 

فرش دلسا، فرش مدرن

 

دکوراسیون اتاق خواب هم به اندازه نشیمن اهمیت دارد.

در خرید جهیزیه اغلب عروس خانم‌ها بیشتر انرژی خود را صرف دکوراسیون آشپزخانه و نشیمن می‌کنند و از اتاق خواب غافل می‌شوند. چون فکر می‌کنند آشپزخانه و هال خانه توی چشم هستند و اتاق خواب تأثیر زیادی ندارد. اما اتاق خواب هم جزو اصلی خانه است و نقش اساسی در دکوراسیون دارد. اگر آگاهانه خرید کنید و فرشی با مدل و رنگ مناسب انتخاب کنید زیبایی خانه شما دو چندان می‌شود.

فرش دلسا فرش مدرنخرید فرش اتاق خواب عروس

اتاق خواب محلی برای رسیدن به آرامش و تسکین خستگی یک روز شلوغ و پرمشغله است. مهم‌ترین چیزی که برای خرید وسایل اتاق خواب باید در نظر بگیرید آرامش و راحتی است. اگر انتخاب خوبی نداشته باشید یا مجبورید برای چند سال آن را تحمل کنید و یا مجدداً هزینه کنید. علاوه بر بحث راحتی و آرامش، دکوراسیون اتاق خواب هم مهم است و باید نکات مختلفی مثل رعایت تناسب بین اتاق خواب و سایر بخش‌های خانه را مدنظر قرار دهید. خوشبختانه با توجه به گسترش علم دکوراسیون داخلی، همه سعی می‌کنند از قوانین و اصول آن برای چیدمان منزل آگاه شوند و از آن‌ استفاده کنند. با رعایت نکاتی که در ادامه ذکر شده می‌توانید انتخاب خوبی داشته باشید که پاسخگوی نیاز شما باشد.

مدل فرش اتاق خواب جدید

مدل فرش اتاق خواب عروس کاملاً تحت تأثیر عواملی مثل اندازه اتاق، رنگ، مدل پرده، میزان نور اتاق خواب و اندازه قطعات سرویس خواب است. اما گاهی روند اشتباهی طی می‌شود و زوج‌ها بدون مشخص بودن این عوامل اقدام به خرید می‌کنند.

این روزها عروس خانم‌ها بیشتر از فرش فانتزی اتاق خواب و یا فرش‌هایی استفاده می‌کنند که نه شلوغ باشد و نه خیلی ساده. مزیت بزرگ این طرح‌های متعادل این است که زود از مد نمی‌افتند و تا سال‌های سال می‌توان از آنها استفاده کرد. در مورد رنگ‌های خنثی مثل طوسی و کرمی هم همین مسئله صادق است.

مدل فرش اتاق خواب عروس با اشکال هندسی مانند دایره و بیضی هم زیبایی زیادی به اتاق خواب شما هدیه می‌دهد و ظاهر آن را شیک و مدرن می‌کند. البته نباید فراموش کرد که قیمت فرش اتاق خواب فانتزی بیشتر است.

چنانچه اتاق خوابتان کوچک است حتماً سراغ رنگ‌های روشن بروید. درست است که شستشو و نگهداری این فرش‌ها دشوار است اما فضا را بزرگ‌تر و دلبازتر می‌کند. در اتاق‌های بزرگ دست شما در انتخاب باز است و هم می‌توانید رنگ تیره انتخاب کنید و هم روشن.

اندازه فرش اتاق خواب عروس

در سال‌های نه چندان دور فرش‌های خانه باید لب‌به‌لب دیوار قرار می‌گرفت و اگر فرش از دیوار فاصله داشت نامتعارف و نامناسب بود. اما الان اصول چیدمان و دکوراسیون خانه فرق کرده است و حتماً باید فرش مقداری از دیوار فاصله داشته باشد.

متاسفانه خیلی از خانم‌ها این اصل ساده را نادیده می‌گیرند و باوجوداینکه متحمل هزینه زیادی برای خرید جهیزیه می‌شوند اما نتیجه کار شیک نمی‌شود. یادتان باشد که فرش اتاق خواب عروس باید دست‌کم ۲۰ سانتی‌متر از دیوارها فاصله داشته باشد تا فرش و سرویس خواب جلوه کند. اگر فرش بزرگی بخرید بخش یادی از آن زیر تخت و میز قرار می‌گیرد و هم فرش آسیب می‌بیند و هم هزینه زیادی باید بپردازید. بهتر است فرش زیر تخت و میز شما نرود همان‌طور که گفتیم این‌طور زیباتر به نظر می‌رسد. برای آپارتمان‌های کوچک فرش اتاق خواب کوچک استفاده کنید و آن را در کنار تخت خواب پهن کنید. این سبک چیدمان باعث بزرگ دیده شدن اتاق می‌شود.

فرش اتاق خواب عروس فانتزی و مدرن یا فرش کلاسیک ؟

در یک دسته‌بندی کلی می‌توان فرش اتاق خواب عروس را به دو دسته کلاسیک و مدرن تقسیم کرد. البته یکسری طرح‌های تلفیقی هم در بازار موجود است که بین این دو دسته قرار می‌گیرند. اگر سرویس خواب شما مدرن است نباید از فرش‌های کلاسیک استفاده کنید و برعکس. امروزه استفاده از فرش‌های مدرن و فانتزی در اتاق خواب طرفدار زیادی پیدا کرده است. اما بعضی مدل‌ها زیبایی کوتاه‌مدتی دارند و زود از بین می‌روند و اصلاً راحت نیستند. بهتر است فرشی انتخاب کنید که نرم و گرم باشد و فقط زیبایی و جدید بودن طرح را مدنظر قرار ندهید.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید برای خرید جهیزیه اتاق خواب عروس به مشکل برنخورید؛ اولین کاری که باید قبل از خرید انجام دهید تعیین سبک اتاق‌خواب است. دوست دارید سنتی و کلاسیک باشد یا مدرن؟ همان‌طور که گفتیم مهم‌ترین نکته در اتاق خواب این است که فضا آرامش‌بخش باشد. هر سبکی که انتخاب می‌کنید نباید شلوغ باشد. اگر سرویس خوابتان بزرگ است و تعداد قطعات آن زیاد است یا پرده و روتختی شما طرح‌دار و شلوغ است حتماً از فرش ساده استفاده کنید.

در ماهور مارکت مدل‌های متنوعی از فرش اتاق خواب عروس در انواع مدرن، کلاسیک و فرش فانتزی اتاق خواب وجود دارد. با در نظر گرفتن نکاتی که بیان شد می‌توانید بهترین فرش را برای منزل زیبای خود تهیه کنید و خریدی خوب و آسان را تجربه کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

6 نظر در “مدل فرش اتاق خواب عروس و نکات مهم هنگام خرید

  1. تمنا گفت:

    سلام
    فرش زمینه نقره ای را میشه با کرم ست کرد یا حتما باید مبل هم رنگش با زمینه فرش یکی باشه؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام وقت بخیر

      ترکیب کرم و نقره ای هارمونی زیبایی ایجاد میکند

      برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان به پیج اینستاگرام به نشانی @mahoor.market پیام دهید و یا با شماره ۳۳۰۰۷۲۲۴-۰۲۱ در ارتباط باشید کارشناسان ما در اسرع وقت راهنمایی می کنند.

  2. صفایی گفت:

    سلام
    مدل های بیشتر ار فرش اتاق خواب لطفا معرفی کنید که با تم طوسی کرم ست بشه
    تشکر

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام خدمت شما

      از فرش ماشینی ارزان که بسیار مناسب اتاق خواب و فرش آشپزخانه هستند دیدن فرمایید.

  3. اتوسا گفت:

    فرش من تو اتاق خواب متاسفانه زیر تخت بوده بافتش شکسته شده لطفا اگر راه حلی براش دارین ممنون میشم بهم بگین

    1. ادمین گفت:

      سلام بهتره که زیر تخت یا مبل قرار ندید و یا از زیر پایه ای استفاده کنید. کیفیت فرش هم مهمه در این مورد. فرش های استاندارد کوبیدی بسیار کمی دارند معمولا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *