هنگامی که به دنبال چیدن خانه خود و پیاده سازی دکوراسیون مدنظرتان هستید، انتخاب بهترین رنگ فرش برای اتاق پذیرایی اهمیت فراوانی دارد. امروز با شما درباره نکاتی کاربردی صحبت می کنیم. نکاتی که در زمان خرید فرش به شما کمک می کنند تا بهترین رنگ فرش را به درستی برگزینید.

فرش افشان طوسی - فرش افشان

 

رنگ زمینه نسکافه ای بهترین رنگ فرش برای دکورهای روشن

فرش توسی جدید 8036

فرش توسی جدید ۸۰۳۶

 

یکی از مدل های پر فروش فرش فانتزی – فرش سروین قابل ست شدن با همه دکورها

 نمونه فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته مدرن

تمیز نگه داشتن فرش

تمیز نگه داشتن فرش

فرش الیا از مناسبترین فرش های برای هر مدل اتاق پذیرایی

فرش الیا ، فرش مدرن طوسی

فرش ۱۲۰۰ شانه


فرش الیا ، فرش مدرن طوسی

عکس فرش جدید ، فرش فانتزی ، فرش طوسی

 

فرش کد ۸۰۱۴

فرش وینتیج 8014

فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته درسا ، سبک فرش افشان فیلی

فرش درسا، فرش افشان طوسی

فرش درسا ۱۲۰۰ شانه گل برجسته

فرش پذیرایی به رنگ فیلی -افشان نایین از سبک افشان و ۱۲۰۰شانه گل برجسته

فرش افشان نایین

افشان نایین فرش ۱۲۰۰شانه

 

فیلم معرفی نمونه فرش های مدرن از فرش‌های پرطرفدار ۱۲۰۰ شانه گل برجسته ماهور 

چرا انتخاب رنگ فرش برای اتاق پذیرایی مهم است؟

اتاق پذیرایی یکی از بخش‌های اصلی خانه است و دکوراسیون آن برای ایرانیان مهمان نواز اهمیت دارد. برخورداری از بهترین رنگ فرش برای اتاق پذیرایی تاثیر مستقیمی بر جلوه بصری و زیبایی دکوراسیون می گذارد. چرا که فرش تنها یک زیرانداز نیست. بلکه اثر هنری فاخر و چشم نوازی است که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

فرش افشان کرم پرنیان

انتخاب درست فرش می تواند به ایجاد فضایی دلنشین و آرام بسیار کمک کند. بالعکس انتخاب فرش غیراصولی موجب ایجاد اغتشاش بصری و حسی ناخوشایند می شود. بنابراین لازم است برای پیدا کردن بهترین رنگ فرش برای اتاق پذیرایی خود زمان مناسبی را صرف کنید. نتیجه این کار بسیار مطلوب خواهد بود. از یکسو فضایی با نشاط و دلنشین برای مهمانانتان ایجاد می شود. از سوی دیگر خوش سلیقگی، هنرمندی، طبع لطیف و کدبانوگری شما را به نمایش می گذارد. در واقع بهترین رنگ فرش پذیرایی احساسات و روحیات شما را بازگو می کند.

 

نمونه ای از بهترین رنگ فرش ماشینی

فرش آتوسا ۱۲۰۰ شانه گل‌ برجسته

۲,۲۵۰,۰۰۰ تومان۱۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان

فرش آرین ، ۱۲۰۰ شانه گل برجسته

۲,۲۵۰,۰۰۰ تومان۱۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان

فرش آمیتیس ۱۲۰۰ شانه گل‌ برجسته

۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

فرش وینتیج الیا، ۱۲۰۰ شانه گل برجسته

۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

قوانین کلی چیدمان فرش

پیش از انتخاب بهترین رنگ فرش برای اتاق پذیرایی ابتدا باید با اصول کلی انتخاب و چیدمان آن آشنا باشید. ما در مطالب قبلی این موارد را با جزئیات شرح داده ایم. اگر مطالب قبلی ما را دنبال کرده باشید به خوبی می دانید که همه چیز در انتخاب رنگ فرش خلاصه نمی شود. بلکه هنگام خرید فرش باید پارامترهای متعددی را در نظر گرفت. مانند ابعاد اتاق، ابعاد فرش، تراکم، شانه و ضخامت فرش، روشنایی و رطوبت محیط، سبک دکوراسیون، نوع کاربری فضا، رنگ مبلمان و … . بنابراین انتخاب رنگ درست به تنهایی بهترین نتیجه را رقم نمی زند. بلکه باید رنگ را در نسبت با سایر موارد بررسی کرد. مثلا نمی توان فرش مناسب اتاق خواب را به صرف داشتن رنگی مطلوب در اتاق نشیمن پهن کرد.

اصول برگزیدن بهترین رنگ فرش برای اتاق پذیرایی

رنگ بندی فرش نقش مهمی در ایجاد دکوراسیونی زیبا و آرامش بخش دارد. در این باره جنبه های مختلفی مطرح است که توصیه می شود جهت دستیابی به بهترین رنگ فرش آنها را مورد توجه قرار دهید.

مشاهده و خرید فرش افشان سلطنتی

رنگ فرش اتاق پذیرایی

انتخاب رنگ فرش بر اساس ابعاد فضا

این یک اصل کلی در طراحی دکوراسیون است. فرش های تیره رنگ و دارای طرح های شلوغ فضا را کوچکتر از اندازه واقعی نشان می دهند. بالعکس فرش های دارای رنگ روشن فضا را بزرگتر از چیزی که هست، جلوه می دهند. بنابراین اگر اتاق پذیرایی شما بزرگ است، دستتان برای انتخاب فرش های تیره یا پر نقش و نگار باز است. اما اگر فضای پذیرایی منزلتان کوچک است، بهتر است از فرش هایی با رنگ روشن استفاده کنید. مطلب فرش مناسب فضای کوچک را چطور انتخاب کنیم؟

راهنمای کاملی است برای کسانی که برای خانه ها و آپارتمان های با متراژ پایین دکوراسیون می چینند. استفاده از فرش ماشینی طرح افشان در رنگ بندی روشن برای خانه های کوچک توصیه می‌شود.

خصوصیات فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰

طراحی این فرش ایده گرفته از آینه شکسته است و در دو رنگ زیبای کرم و فیلی بافته شده است. فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه ایده آل با مدرترین و مجهزترین دستگاه‌های فرش‎بافی بافته شده و به دلیل شانه و تراکم بالا و ریزبافت بودن، شباهت زیادی به فرش‌های د

 

انتخاب رنگ فرش بر اساس سبک دکوراسیون

اگر بخش های مختلف منزل خود را به سبک سنتی چیده اید، طبیعتا بهترین رنگ فرش برای اتاق پذیرایی تان، رنگ قرمز است که یادآور فرش های دستباف و سنتی ایرانی است. همچنین در سبک سنتی عمدتا از فرش های دارای طرح های شلوغ استفاده می شود. اما اگر سبک مدرن را برگزیده اید، بهتر است فرشی با رنگ خنثی یا تنالیته پایین انتخاب کنید. ضمن اینکه سبک مدرن طرفدار سادگی و خلوتی است، بنابراین توجه کنید که فرشتان نیز زیاد شلوغ نباشد و توازن محیط را بهم نریزد. اگر علاقمند به فرش مدرن و فانتزی هستید حتما فیلم زیر را مشاهده بفرمایید.

 

اگر ترکیب رنگی به کار رفته در دکوراسیون اتاق پذیرایی از بین رنگ های خنثی است، دستتان برای انتخاب رنگ فرش باز است. به عبارت دیگر اگر رنگ پرده ها، مبلمان، کوسن و سایر لوازم را از رنگ های خنثی انتخاب کرده اید، برای رنگ فرش محدودیت خاصی ندارید، چرا که می توانید با قرار دادن چند وسیله تزئینی توازن بصری محیط را حفظ نمایید.
اما اگر بر استفاده از یک یا چند رنگ مشخص در دکوراسیون تمرکز کرده اید، دو راه پیش رو دارید. یا رنگ فرش را هم از همان طیف رنگی اما با درجه ای متفاوت انتخاب کنید. یا از رنگ های مکمل رنگ اصلی بهره ببرید. مثلا برای مبلمان سبزرنگ، فرش قرمز رنگ یک مکمل قابل قبول است.

مدل جدید فرش مدرن

انتخاب رنگ فرش با توجه به رنگ مبلمان

طراحان دکوراسیون توصیه می کنند رنگ فرش کمی تیره تر از رنگبندی سایر اجزا از جمله مبلمان انتخاب شود. به عبارتی رنگ فرش بر رنگ مبلمان غلبه داشته باشد. در واقع تفاوتی نمی کند که فرش و مبلمان از یک طیف رنگی یا دارای دو رنگ متمایز باشند. در هر دو حالت انتخاب رنگی گرم تر یا تیره تر برای فرش بهتر است. البته رعایت این اصل به اندازه فضا، رنگ دیوارها و رنگ مبلمان شما بستگی دارد. مثلا اگر قصد دارید از مبل هایی به رنگ بنفش استفاده کنید، انتخاب رنگ تیره برای فرش کار درستی نیست. در این شرایط بهتر است از فرشی به رنگ یاسی یا کرم بهره ببرید. اگر رنگ مبلمان شما سبز یا زرد است، می توانید رنگ فرش را از میان رنگ های خنثی انتخاب کنید. بژ، بلوطی یا کرم از جمله این رنگ ها هستند.
از انتخاب رنگ مشابه برای مبلمان و فرش پرهیز کنید. در این صورت محیط یکنواخت و کسل کننده شده و نظر مهمانان به هیچ قسمتی جلب نمی شود.

مشاهده و خرید فرش ۱۲۰۰ شانه ترنم 

فرش 1200 شانه ماهور

شناخت تاثیر انواع رنگ بندی

برای داشتن بهترین رنگ برای اتاق پذیرایی باید خصوصیات رنگ ها و تاثیر آنها را بشناسید. درباره روانشناسی رنگ ها مطالب زیادی وجود دارد. رنگ ها به طور کلی به سه دسته گرم، سرد و خنثی تقسیم می شوند.
رنگ های گرم مانند زرد، قرمز و نارنجی فضایی پر جنب و جوش و پرنشاط ایجاد می کنند. اما استفاده بیش از حد از آنها در محیط های کوچک حس ناآرامی بوجود می آورد. رنگ های سرد همچون آبی و سبز، معنوی و آرامش بخش هستند. بنابراین پس از یک روز پرکار و پر استرس به رفع خستگی کمک می کنند. ولی افراط در بکارگیری آنها در طولانی مدت سبب ایجاد رخوت، افسردگی و تنبلی یا ترس و اضطراب می شود.
رنگ فیروزه ای یکی از بهترین رنگ هایی است که می توان برای فرش پذیرایی انتخاب کرد. چرا که این رنگ گرما و صمیمیت فضا را بیشتر می کند. رنگ های خنثی مانند خاکستری، کرم و طوسی در ترکیب با رنگ های دیگر یک دکوراسیون شیک و مدرن پدید می آورند. همچنین فضا را گرمتر نشان می دهند.

قیمت فرش فرش جدید فرش ماشینی قیمت فرش فانتزی

نکات دیگری که باید به آنها توجه کنید

اگر فرزند کوچک یا حیوان خانگی دارید یا اتاق پذیرای شما پر رفت و آمد است، قید فرش های رنگ روشن را بزنید چرا که آلودگی ها در زمان کوتاهتری نمایان می شود. همچنین از بین برده لکه های این فرش ها دشوارتر است.
از انتخاب رنگ های مد روز پرهیز کنید. رنگ روز لزوما بهترین رنگ فرش برای اتاق پذیرایی شما که باید سال ها از آن استفاده کنید، نیست.

با توجه به مطالب بالا متوجه می شویم که بهترین رنگ فرش برای اتاق پذیرایی رنگی است که فضایی دلنشین، آرامش بخش، متوازن و متناسب از نظر رنگ بندی برای ما بوجود بیاورد. همچنین برای اطلاعات بیشتر در مورد رنگ فرش به مطلب بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون خانه چه رنگی است؟  مراجعه فرمایید.

۴.۳/۵ - (۳۰ امتیاز)

مطالب مرتبط

12 نظر در “بهترین رنگ فرش برای اتاق پذیرایی چه رنگی است؟

  1. قلی پور گفت:

    ممنو از فروشگاه خوبتون من فرش رویال گلد خریدم هیلی راضی هستم ممنونم

  2. meysam گفت:

    سلام فرش طلایی که تو فیلم اولی گذاشتید قیمتش چنده ؟ دارید برای فروش ؟

    1. ادمین گفت:

      بله از نمونه فرش های مدرن هست به نام فرش سروین . برای اطلاع از قیمت ها می تونید با فروشگاه تماس بگیرید.

  3. فاطمه گفت:

    لطفا برای اتاق های کوچیک مطالب بیشتری بگذارید

  4. فاطمه نیازی گفت:

    من یه فرش خوشه پروین فیلی خریدم. خیلی راضی هستم و رنگش رو دوست دارم ممنون

    1. ادمین گفت:

      رضایت شما باعث افتخار ماست.

  5. احسانی گفت:

    فرش های افشان تون عالی هستن خیلی خوشگلن

  6. محمدی گفت:

    من عاشق طرح های سنتی هستم برای همین از فرش های خشتی و فرش شکارگاه خیلی خوشم میاد. این مدل فرش ها رو هم در محصولاتتون دارید ؟

    1. ادمین گفت:

      سلام بله به این لینک مراجعه کنید . فرش های طرح خشتی

  7. محدثه تاجگردون گفت:

    سلام فرش سرمه اى خوشگل هم دارید ؟ در مورد ست کردن فرش سرمه اى هم راهنمایى کنید ممنون میشم

    1. ادمین گفت:

      سلام در مورد نحوه ست کردن فرش های سرمه ای رنگ پیشنهاد می کنم حتما مطلب زیر را مطالعه بفرمایید.

      روش‌های ست کردن فرش سرمه ای با مبل

  8. ناشناس گفت:

    اون فرش صورتیه خوشه پروین رو رنگ فیلى ازتون خرید کردم واقعا فرش پذیرایى ما خوشگله و راضى هستم ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *