در تجهیز اتاق نشیمن مدرن، فرش عنصری است که محیط را دلپذیر می کند و برای بازی با فضاها کاربردی است. فرش مدرن برای اتاق نشیمن به محیط شخصیت می بخشند و فقط یک عنصر تزئینی نیست انتخاب مبلمان اتاق نشیمن با فرش های مدرن به شما این امکان را می دهد که فضاها را مجدداً متعادل کنید ، عنصر خاصی را در اتاق برجسته کنید، محیط را گرم و آن را بسازید.

فرش افشان کرم پرنیان

فرش ها علاوه بر زیبایی شناسی، وظیفه حفظ عایق حرارتی و صوتی اتاقی که در آن قرار گرفته اند را نیز بر عهده دارند و همچنین کاشی ها و کف های آسیب دیده را که قابل تعمیر نیستند، می پوشانند.

بیایید نحوه خرید فرش برای اتاق نشیمن ، قوانینی که برای قرار دادن آن باید رعایت کنید و نحوه استفاده از آن برای مبلمان را به شما توضیح دهیم:

شکل و رنگ فرش های مدرن برای اتاق نشیمن

اولین چیزی که هنگام تصمیم گیری برای مبله کردن اتاق نشیمن با فرش باید در نظر بگیرید شکل آن است . محبوب ترین شکل فرش ابعاد مستطیل است که احتمالاً ساده ترین آنها برای ترکیب با مبلمان است، اما فرش های مدرن در متنوع ترین شکل ها هستند: مربع، دایره هم عالی هستند.

هنگامی که شکل فرش انتخاب شد، دومین چیزی که باید ارزیابی شود رنگ است .

یک فرش روشن به اتاق روشنایی می بخشد، در حالی که یک فرش طوسی تیره عمق می دهد و به خوبی با یک کف رنگی بسیار روشن هماهنگ می شود. بدیهی است که می‌توانید بین کف و فرش با تناژ رنگی مناسب بازی کنید تا تعادل را به اتاق بدهید یا می‌توانید با رنگ و تضادها بازی کنید تا محیط را گرم کرده و اتاق را سرزنده کنید.

 

چگونه در اتاق نشیمن فرش بگذاریم؟

راه حل های زیادی برای تجهیز با فرش های مدرن اتاق نشیمن وجود دارد، بیایید ببینیم که کدامیک جالب ترین هستند و چگونه فرش را در اتاق نشیمن قرار دهیم تا جلوه ای با تاثیر زیبایی و در عین حال کاربردی عالی به دست آوریم.

چگونه فرش را جلوی مبل بگذاریم؟

اولین راه حل برای قرار دادن فرش در اتاق نشیمن، تطبیق آن با مبل است . بدیهی است که قوانین دقیقی برای ترکیب این دو عنصر وجود دارد. اول از همه، فرش باید بزرگتر از مبل باشد و حداقل ۲۰ یا ۳۰ سانتی متر از لبه آن بیشتر باشد. به این ترتیب فضاها متعادل می شوند و مهمتر از همه خطر زمین خوردن روی فرش هنگام راه رفتن در نزدیکی مبل وجود ندارد.

ترکیب فرش و مبل بی پایان است، فرش را می توان زیر پای مبل قرار داد یا به خصوص اگر با نقشه خاصی تزئین شده باشد، کاملا جلوی آن قرار گیرد . همچنین می توان آن را در یک طرف یا در مرکز اتاق قرار داد تا به صورت بصری دو صندلی راحتی دور را به هم نزدیک کند.
همچنین می‌توانید با هندسه‌ها بازی کنید ، یک مبل با خطوط زاویه دار را با یک فرش گرد ترکیب کنید، یا یک فرش مربعی را زیر صندلی راحتی یا پوف با خطوط منحنی قرار دهید.

فرش طوسی الیا

فرش ورساچه ابعاد فرش ۹ متری فرش گل برجسته فرش افشان

فرش مدرن اتاق نشیمن همراه با میز

در اتاق نشیمن که به عنوان اتاق ناهارخوری نیز استفاده می شود، فرش را می توان زیر میز نیز قرار داد، دقت کنید که آن را به اندازه ای بزرگ انتخاب کنید که سطح صندلی ها را به خوبی بپوشاند تا از آسیب دیدن فرش جلوگیری شود.

فرش مخصوص ناهارخوری دلوانفرش در مرکز اتاق

راه حل دیگر برای استفاده از فرش در اتاق نشیمن این است که آن را در مرکز اتاق، زیر یک میز کم ارتفاع یا دور از هر مبلمان دیگری قرار دهید.

در این مورد مهم است که اندازه اتاق را به دقت ارزیابی کنید و فرشی را انتخاب کنید که ابعادی متناسب با محیط داشته باشد، به یاد داشته باشید که همیشه فضاهای مناسبی را بین فرش، مبلمان و دیوار بگذارید و از همپوشانی خودداری کنید.

از فرش های مدرن تر برای ایجاد فضاهای جدید استفاده کنید

یکی از گرایش‌ها، به‌ویژه برای اتاق‌های نشیمن بزرگ، استفاده از چندین فرش برای تعیین محدوده فضاها و جداسازی آنها، ایجاد مناطق جدید، به عنوان مثال منطقه مطالعه در نزدیکی قفسه کتاب و منطقه استراحت با مبل و تلویزیون است.
همپوشانی فرش‌ها به شما این امکان را می‌دهد که از یک فرش اتاق نشیمن که در ترکیب با سایرین بسیار کوچک است استفاده کنید و قسمت‌های بیشتری از کف را بپوشانید ، همیشه به یاد داشته باشید که یک مرز وسیع بین فرش و دیوار حدود ۴۰ سانتی‌متر بگذارید.

اگرچه ممکن است برای یک فضای داخلی کلاسیک نوع فرش مناسب تری به نظر برسد، اما فرش های کلاسیک سنتی راه حل مناسبی برای ایجاد کنتراست موثر در یک اتاق نشیمن مدرن است ، مخصوصاً همراه با عناصر تزئینی مدرن و تک رنگ. فرش کلاسیک با رنگ های روشن خود به اتاق نشیمن مینیمال و خطی گرما می بخشد و به اتاق نشیمن با رنگ های پاپ نشاط بیشتری می بخشد.

فرش طرح جدید فرش جدید فرش طوسی طلایی فرش ترک
۵/۵ - (۳ امتیاز)

10 نظر در “نحوه انتخاب فرش مدرن برای مبلمان اتاق نشیمن

  1. المیرا گفت:

    سلام نه متری چنده ؟ ارسال به همدان چقدر میشه؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام خدمت شما

      قیمت فرش ۹ متری برای مدل های مختلف متفاوت است. برای قیمت به روز فرش وارد لینک شوید و یا با ما تماس بگیرید.

      ارسال به کل کشور انجام می شود

  2. حامد گفت:

    سلام تمامی فرش ها موحود هستن اگر بخواهیم سفارش بدیم؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام

      در فروشگاه اینترنتی فرش ماهور تمامی مدل هایی که موجوده مشخص است و فرش هایی که موجود نیست ذکر شده اتمام موجوذی.

      برای اطمینان بیشتر هر طرحی پسند شد لطفا با ما تماس بگیرید

  3. taha گفت:

    سلام قیمت ها چطور هستش؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام

      قیمت فرش با توجه به نقشه هایی که انتخاب می کنید متفاوت است. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا به صفحه قیمت فرش ماشینی مراجعه کنید.

  4. fa12bano گفت:

    سلام وقت بخیر
    سال نو مبارک
    ارسالی ها چند روزه هستش؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام وقت بخیر

      تحویل فرش ها معمولا ۱۰ الی ۱۵ روز زمان میبره. برای اطلاات بیشتر لطفا با ما تماس بگیرید

  5. ایمان گفت:

    سلام سبک مدرن طرح های دیگه هم دارید؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام

      تنوع طرح ها زیاد است.
      برای خرید فرش مدرن وارد لینک گذاشته شده شوید و از مدل های بسیار زیبای ما دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *