برخی از طراحان داخلی توصیه می کنند ابتدا دکوراسیون را با انتخاب فرش شروع کنید و بعداً با انتخاب تمام عناصر موجود در فضا، دکور را تکمیل کنید. این توصیه نشان می دهد که فرش چقدر در دکوراسیون نقش دارد. بیشتر اوقات، شما باید برای خانه یا محل کار خود فرشی انتخاب کنید.

 

فرش آتوسا طلاکوب

 

پس باید بدانیم رنگ در انتخاب فرش که بزرگ ترین قسمت دکوراسیون است چقدر اهمیت دارد؟ چگونه رنگ فرش را انتخاب کنیم؟
در اینجا چند نکته برای سهولت در انتخاب رنگ فرش آورده شده است:

تک رنگ؟ یا طرح دار؟

وقتی صحبت از فرش می شود، گزینه های متعددی در انتظار شما هستند. برای اینکه در بین همه این گزینه ها گم نشوید، ابتدا باید تصمیم بگیرید که یک فرش ماشینی تک رنگ می خواهید یا طرح دار بخرید.

اگر بیش از یک الگو در کنار هم در وسایلی مانند روکش مبلمان، پرده ها و کوسن های اتاق شما استفاده می شود، برای کاهش شلوغی، انتخاب فرش های تک رنگ مفید است. مخصوصا فرش فانتزی برای این مدل دکورها مناسب است.

شما می توانید با خیال راحت از فرش های تک رنگ خود طرح، فرش های متشکل از تناژهای بسیار نزدیک و رنگ های خنثی تشدید کننده در اتاق های پر نقش و نگار خود استفاده کنید.

اگر روکش مبلمان شما تک رنگ است، اگر از نقش و نگار در لوازمی مانند کوسن و پرده استفاده نمی شود، می توانید فرش ماشینی طرح دار را انتخاب کنید. در انتخاب فرش طرح دار خود باید به این نکته توجه کنید که غالب ترین یا فرعی ترین رنگ، رنگ روکش مبلمان شماست. فرش طرح افشان می تواند برای این دکورها بسیار مناسب باشد.

 

قیمت فرش خرید فرش فانتزی مدل فرش جدید قالی طرح افشان

با تاثیرات رنگ ها آشنا شوید!

رنگ ها می توانند اتاقی را رسمی، پرانرژی، گرم یا سرد جلوه دهند. به همین دلیل دانستن تاثیر رنگ ها هم در دکوراسیون و هم در انتخاب فرش مفید است.

اگر می خواهید فضایی دوستانه در فضای زندگی خود ایجاد کنید، می توانید از رنگ های عمیق و غنی مانند شرابی، سبز جنگلی، قهوه ای شکلاتی، بنفش، رنگ برگ بو روی فرش خود استفاده کنید.

برای بزرگتر نشان دادن فضاهای کوچک می توانید از فرش های رنگ روشن استفاده کنید.

اگر رنگ‌های گرم و پرانرژی مانند زرد، نارنجی یا قرمز را برای دیوارهای خود انتخاب می‌کنید، می‌توانید تضاد چشمگیری را با فرش‌های پاستلی روشن ایجاد کنید.به خاطر داشته باشید که فرش‌هایی با رنگ‌های پاستلی به محل استفاده آرامش می‌بخشند و در اتاق‌هایی با رنگ‌ها و نقش‌های تند تعادل ایجاد می‌کنند.

شما می توانید رنگ های سرد مانند آبی، فیروزه ای، سبز و سرخابی را هم در دکوراسیون کلی اتاق و هم در انتخاب رنگ فرش، در مکان هایی که به دنبال آرامش هستید، مانند اتاق خواب، برجسته کنید.

همچنین اگر بخواهید فضایی رسمی در خانه یا محل کار خود ایجاد کنید، باید از فرش های پر نقش و نگار استفاده کنید. فرش ها را با رنگ هایی مانند زمردی، یشمی و یاقوتی به راحتی می توانید برای دکوراسیون جدی انتخاب کنید.

فرش گرد 1200 شانه ورساچه

به رنگ کفپوش خود اهمیت دهید!

به یاد داشته باشید که رنگ کف شما به اندازه رنگ مبلمان، کوسن ها، پرده ها و دیوارها مهم است. اگر فرش طرحدار را برای کف پارکت، سرامیک یا سنگ خود انتخاب کرده اید، دقت کنید که رنگ آن متضاد با کف باشد

برای مثال می توانید با استفاده از الگوهای گورخری یا زیگزاگ سیاه و سفید با کفپوش قهوه ای تیره ظاهری شیک داشته باشید.

اگر می خواهید مبلمان، کوسن ها یا پرده های اتاق خود را برجسته کنید، می توانید با انتخاب فرشی با رنگ های مشابه با رنگ کف، آن را نامرئی کنید.

بنابراین، در اتاق خود، با جلوگیری از تغییر چشم ها به سمت فرش، می توانید توجه را به قطعه ای که می خواهید برجسته کنید جلب کنید.

قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته ۱۲ متری بهترین مارک فرش ماشینی
۱.۵/۵ - (۲ امتیاز)

6 نظر در “چگونه رنگ فرش را انتخاب کنیم؟

  1. دیبا گفت:

    سلام برای مبل سبز چه فرشی رو پیشنهاد میدین؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام خدمت شما

      برای مبلمان سبز فرش های رنگ روشن و کرم را به شما پیشنهاد می کنیم .
      برای مشاوره رایگان خرید فرش لطفا به پیج اینستاگرام به نشانی @mahoor.market پیام دهید و یا با شماره ۳۳۰۰۷۲۲۴-۰۲۱ در ارتباط باشید کارشناسان ما در اسرع وقت راهنمایی می کنند..

      حتما از فرش ۱۲۰۰ شانه ماهور دیدن فرمایید.

  2. قاسمی گفت:

    برای پارکت رنگ گردویی چه رنگی مناسب

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام وقت بخیر
      لطفا با شماره نمایشگاه ۰۲۱۳۳۰۰۷۲۲۴ تماس بگیرید یا به دایرکت اینستاگرام به نشانی @mahoor.market پیام بدین کارشناسان ما راهنمایی می کنند.

  3. کاربر گفت:

    برای مبلمان سرمه ای و کرم چه رنگی و چه فرشی رو شما پیشنهاد میدین؟

    1. ادمین گفت:

      فرش های کرم و فرش های طلاکوب بهترین انتخاب برای شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *