فرش یکی از لوازم نسبتا مهم در خانه ما ایرانی ها است. فرش علاوه بر ایجاد احساس راحتی در زیرپا، می‌تواند به شاداب کردن فضای اتاق نیز کمک کند. بنابراین، باید روش انتخاب رنگ فرش را بدانید تا اتاق نشیمن مرتب و راحت به نظر برسد.

 

انتخاب رنگ فرش

انتخاب رنگ فرش

نحوه انتخاب رنگ فرش اتاق نشیمن

به طور کلی استفاده فرش در فضای اتاق نشیمن به عنوان یک وسیله تزئینی عمل می کند. به همین دلیل، انتخاب رنگ فرش در اولویت اول قرار دارد تا فضا را زنده کرده و به ارزش زیبایی اتاق نشیمن بیافزاید.

 

۱. انتخاب طرح رنگ

رنگ فرش ماشینی و مبل را طوری تنظیم کنید که یکسان به نظر برسد. اطمینان حاصل کنید که تفاوت رنگ قابل توجهی را انتخاب نکنید زیرا می تواند فضا را ناخوشایند نشان دهد. علاوه بر این، نوع رنگی که با اتاق هماهنگ می شود، تأثیر روانی مثبتی بر شما خواهد داشت.

انتخاب رنگ های تیره و روشن مزایای خاص خود را دارند. رنگ‌های تیره برای پنهان کردن لکه‌ها عالی هستند، اما وقتی گرد و غبار یا ذرات ریز روی آن‌ها باشد، سریع‌ترنشان داده می‌شوند. در این میان رنگ های روشن برعکس هستند.

رنگ های خنثی مانند فرش طوسی اکنون در بین جوانان بسیار محبوب شده اند. رنگ های خنثی به خودی خود راحت تر در تم های مختلف و رنگ های اتاق ترکیب می شوند. فضای دور هم جمع شدن و استراحت در اتاق خانواده لذت بخش تر خواهد بود.

فرش ماشینی با کیفیت

۲. استفاده از فرش های طرح دار

اساساً فرش طرح افشان جذابیت منحصر به فرد و فوق العاده ای دارد. شما می توانید با استفاده از فرش طرح دار ظاهر متفاوتی را امتحان کنید. در مفهوم اتاق مینیمالیستی، نقوش فرش اتاق را زنده نگه می دارد تا فضایی که از آن استفاده می کنید یکنواخت به نظر نرسد.
علاوه بر این، استفاده از نقشه هایی که خیلی شلوغ نیستند، می تواند یک طراحی اتاق مدرن مینیمالیستی ایجاد کند. نقوش این فرش ها نیز راحت تر با تم اتاق مسکونی شما ترکیب می شود. سطح صاف با مواد اکریلیک این فرش را هنگام پا گذاشتن راحت می کند.

۳. به رنگ مبل دقت کنید

مبل یکی از چشمگیرترین وسایل اتاق نشیمن است. بنابراین قبل از انتخاب مبل باید ابتدا رنگ فرش را انتخاب کنید. در اصل، رنگ مبلی را انتخاب کنید که به رنگ فرش نزدیک باشد. با انتخاب رنگ های متناسب، اتاق شما مدرن تر به نظر می رسد.

فرش ورساچه ابعاد فرش ۹ متری فرش گل برجسته فرش افشان

۴. اندازه فرش و اتاق را تنظیم کنید

نه تنها در یک اتاق بزرگ، بلکه می توانید استفاده از فرش را در یک اتاق نشیمن کوچک نیز اعمال کنید. اگر اندازه اتاق کوچک دارید، می توانید فرش را به اندازه مبل اتاق نشیمن تنظیم کنید. اگرچه کوچک است، اما استفاده از فرش ها می تواند تصور یک اتاق بزرگ را ایجاد کند.
نکته کلیدی انتخاب یک فرش ساده و همچنین رنگ های خنثی است. در همین حال، اگر اندازه اتاق بزرگ دارید، می توانید از یک فرش استفاده کنید تا فضای مورد نظر شلوغ به نظر نرسد و محیطی باشکوه تر را ایجاد کنید.

 

فرش ماشینی 6 متری

۵. مواد قابل شستشو

حتما فرشی را انتخاب کنید که شستن آن راحت تر باشد. تمیزی فرش علاوه بر کمک به حفظ رنگ، برای سلامت ساکنین نیز بسیار مفید است. علاوه بر این، فرش یکی از تزئیناتی است که همیشه روی آن قدم می گذاریم.

برای جلوگیری از میکروب‌هایی که در فرش می‌نشینند، می‌توانید از خدمات قالیشویی استفاده کنید و موادی را انتخاب کنید که به راحتی تمیز شوند. با این حال، این استفاده تنها به بلند کردن ذرات گرد و غبار کمک می کند و برای لکه های سرسخت اعمال نمی شود.
برای نگهداری درست از فرش و تلاش برای نو نگه داشتن آن در قسمت بلاگ ما نحوه مراقبت از فرش و از بین بردن لکه ها را حتما مطالعه کنید.

۶. با جو اتاق تنظیم کنید

هر اتاق نشیمن مطمئناً دکوراسیون متفاوتی دارد. این امر بر اساس رنگ فرشی که استفاده می کنید تأثیر می گذارد. اساساً هر رنگی که استفاده می کنید می تواند حس یک اتاق را تغییر دهد.

اگر نور اتاق نشیمن به اندازه کافی روشن است، می توانید یک فرش تیره رنگ انتخاب کنید. در این میان برای ایجاد اتاقی آرام و گرم می توانید رنگ فرش را با رنگ دیوار و مبلمان موجود در آن تنظیم کنید.
همچنین اگر نور فضای شما مناسب نیست یک فرش رنگ روشن انتخاب مناسب تری است.

قیمت فرش ۱۲ متری ۱۲۰۰ شانه قیمت فرش فانتزی ترک جدیدترین فرش جدیدترین فرش کاشان طرح افشان

در اینجا شش روش برای انتخاب رنگ فرش اتاق نشیمن و فضای مورد نظر شما گفته شد که به راحتی می توانید این نکات را برای منزل خود اعمال کنید.شما می توانید رنگ الهام بخش دکوراسیون خانه خود را بیابید و با توجه به آن فضای منزل خود را دنج و گرم کنید.

برای انتخاب بهتر و درست می توانید عکس منزل مشتریان را در بلاگ ما ببینید.

انواع فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه و قیمت فرش ۶ متری ۷۰۰ شانه را در بخش محصولات می توانید مشاهده بفرمایید.

Rate this post

6 نظر در “شش روش برای انتخاب رنگ فرش

  1. SIMIN گفت:

    سلام
    فرش آخری شش متری چه قیمته ؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام خدمت شما
      قیمت فرش شش متری را از اینحا ببینید.

  2. لک گفت:

    اگه مبل تیره باشه چه رنگ فرشی براش مناسب میشه؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام

      دوست عزیز انتخاب رنگ فرش بستگی به دکوراسیون و دیگر وسایل منزل شما دارد.

      برای مشاوره رایگان خرید فرش لطفا با ما تماس بگیرید.

  3. نارگل گفت:

    سلام قیمت ش متری رو میشه برای این فرش ها بزارید؟ حدود قیمت ها چطوره

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام وقت بخیر

      قیمت فرش ۶ متری متفاوت است. لطفا تماس بگیرید و یا به مشخصات موجود به هر محصول مشاهده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *