کفپوش های چوبی لذتی واقعی برای چشم ها و پاها هستند. بافت طبیعی و شگفت‌آور زیبا، توانایی منحصر به فرد در حفظ گرماست، همه این‌ها ما را ترغیب می‌کنند تا پارکت را بارها و بارها سفارش دهیم.

 

عکس فرش کرم طرح ورساچه

 

یکی از مزایای چنین کفپوشی، خودکفایی آن است. چوب معمولی و چوب جامد به تنهایی به قدری خوب هستند که این کفپوش نیازی به دکور اضافی ندارد.
اما باید توجه داشت که در بیشتر موارد صاحبان خانه ها و آپارتمان ها فرصت را از دست نمی دهند تا با کف هایی از این نوع با بهترین فرش فضای داخلی را از دست بدهند.

اگر مدت‌ها است که قصد دارید اتاق نشیمن، اتاق خواب، اتاق غذاخوری یا سالن خود را با کف‌های چوبی با فرش زیبا تجهیز کنید، پس فکر نکنید که می‌توانید در این مورد به طور خودجوش و به طور کلی تصادفی عمل کنید.

ساختار چوب علیرغم زیبایی آن، برای تمام عناصری که با آن در تماس نزدیک هستند، اعم از مبلمان، لوازم جانبی یا پارچه، کاملاً سخت است.
به همین دلیل باید قوانین و ویژگی های انتخاب فرشی را که می تواند یک جفت هماهنگ با پارکت ایجاد کند، از نزدیک بررسی کنید.

 

فرش گل برجسته بهترین مارک فرش ماشینی ایرانی فرش سفید طلایی فرش ۷۰۰ شانه

چرا از فرش روی کف چوبی استفاده کنیم؟

روندهای مدرن در طراحی داخلی به طور فزاینده ای به شما این امکان را می دهد که فرش های کف را رها کنید و چوب را تا حد امکان برای مشاهده باز بگذارید – و اغلب اوقات، این کوچکترین آسیبی به فضای داخلی وارد نمی کند. پس چرا فرش را به مبلمان اضافه کنید؟ طراحان استدلال های بسیار قانع کننده ای ارائه می کنند:

فرش ها می توانند نقطه بسیار خوبی از رنگ و بافت ایجاد کنند و اگر اندازه اجازه می دهد، هر گروه مبلمان را به صورت بصری گرد هم می آورند.

بنابراین، یک فرش برجسته روی کف چوبی اغلب مرزهای یک بخش نشیمن را نشان می دهد، جایی که صندلی های راحتی، مبل یا میز قهوه در اطراف یا بالای آن وجود دارد. شومینه با صندلی آویز; اتاق غذاخوری با چیدمان صندلی؛ راحتی لمسی پارچه‌های نرم و دنج حتی اگر از چوب ساخته شده باشند، حتی از کف‌های لخت لذت‌بخش‌تر هستند. اگر دوست دارید با پای برهنه در خانه قدم بزنید، مهم نیست که کف خانه شما از چه ماده ای ساخته شده باشد، باز هم نمی توانید بدون فرش کار کنید.

حفاظت بیشتر از کف اگرچه پارکت و انواع دیگر کفپوش‌های چوبی به دلیل دوام خود مشهور هستند، اما شرایط بسیاری وجود دارد که در آن آسیب‌های جدی یا جزئی ممکن است به آن‌ها وارد شود، از ریختن تصادفی چای داغ گرفته تا ضربه خوردن با پاشنه کفش یا حتی کفش معمولی.

 

محیط هایی که امکان گذاشتن فرش روی پارکت وجود دارد

بنابراین، شما صاحب یک آپارتمان، خانه یا حتی یک اتاق با کف چوبی هستید و دنبال خرید جدیدترین فرش هستید. در هر صورت، اکنون وقت آن است که تصمیم بگیرید فرش شما چگونه روی کف چوبی پهن شود به موارد زیر دقت کنید:

در مناطق نشیمن و استراحت: قبلاً در بالا نوشتیم که فرش اغلب فضای بهتری در اتاق نشیمن به دلیل مرزبندی منزل و حس راحتی در فضا ایجاد میکند.به همین دلیل است که فرش‌ها اغلب در اتاق‌های نشیمن قرار می‌گیرند و ترکیبی از مبلمان و میز و فرش جدید را در کور ایجاد می کند.
اتاق خواب، جایی که فرش ماشینی نه تنها به گرمای بصری بلکه به راحتی فیزیکی نیز می افزاید.

در حوزه های کاربردی: فرش در قسمت غذاخوری در محافظت از پارکت در برابر ریختن غذاها و مایعات به طور تصادفی بسیار کمک کننده است – ممکن است تعجب آور به نظر برسد، اما سوپ داغ به راحتی می تواند نسبت به کفپوش های چوبی بسیار تهاجمی باشند، و این فقط یک نمونه است.
به همین دلیل، یک فرش کوچک روی یک کف چوبی در محل آشپزخانه نیز بسیار مناسب است، جایی که شما را از نگرانی های بی مورد در مورد ایمنی کف هنگام اتفاق های ناگهانی آشپزی نجات می دهد.

در مناطق پر تردد: اگرچه چوب جامد در برابر سایش نیز مقاوم است، اما در طولانی مدت، می تواند به وضعیت نسبتاً اسفناکی وارد شود و در بهترین حالت نیاز به تجدید پوشش و در بدترین حالت تعویض تک تک تخته ها. به همین دلیل است که قرار دادن فرش یا کناره در مناطقی مانند اتاق نشیمن یا راهرو می تواند به طور قابل توجهی عمر کف چوبی را افزایش دهد.

 

قیمت فرش ماشینی ۱۲ متری ۷۰۰ شانه قالی فانتزی فرش مدل جدید فرش کاشان طرح افشان

 

چه فرشی را برای خانه با کف پوش بخریم؟

پس از برطرف شدن دغدغه هادر زمینه خرید و موقعیت فرش، نوبت به کیفیت فرش می رسد
. برای خرید فرش حتما به کیفیت و جنس فرش توجه کنید امروز بهترین فرش ماشینی فرشی است که با نخ صد در صد اکریلیک بافته شده باشد.
فقط باید فرشی را انتخاب کنید که هماهنگ ترین و مناسب ترین طرح با کفپوش چوبی را داشته باشد.

عکس فرش مدرن

فرش و چوب: ترکیب رنگ

راه های متفاوتی برای انتخاب رنگ فرش برای کف چوبی وجود دارد، اما برای کاهش زمان انتخاب، پیشنهاد می کنیم روی تن کف چوبی تمرکز کنید. برای راحتی شما آنها را به سه گروه تقسیم می کنیم.

چوب طبیعی

این پالت شامل تن های چوبی از قهوه ای و قهوه ای روشن تا عسلی، کهربایی و زرد تیره. چنین طبقه هایی به رنگ های گرم یا عمیق نیاز دارند – می توانید فرش هایی به رنگ زیر انتخاب کنید
• تمام سایه های قهوه ای
• بژ یا کرم
• آبی دریایی
• زمردی

کف چوبی روشن

کف‌های چوبی روشن می‌توانند اتاق را جادارتر، مطبوع‌تر و در عین حال شاداب‌تر کنند. به عنوان یک قاعده، تن های چوب سردتر و خاکستری به این پالت مربوط می شود. بنابراین، هنگام انتخاب فرش برای چنین کفی، باید به سایه های زیر توجه کرد:
• خاکستری روشن و تیره – مروارید، دودی
• سفید
• نارنجی روشن
• آبی کمرنگ
• بورگوندی
• قرمز و قرمز مایل به قرمز
• قهوه ای تیره

کف چوبی تیره

کفپوش های چوبی تیره فضای خانه را گرم می کنند. یک فرش روشن تر در رنگ های زیر به جلوگیری از این تیره شدن فضا کمک می کند:

• خاکستری کم رنگ
• سفید دودی
• بژ
• آبی آسمانی
• قرمز و سفید

در مورد نقش و نگارهای روی فرش، طراحان دکوراسیون توصیه می کنند که به آنها توجه ویژه ای داشته باشید. بنابراین، اگر بافت چوب بسیار برجسته باشد، فرش شلوغ می توانند اختلال بصری محکمی ایجاد کنند. در این مورد، یک فرش طرح ساده را امتحان کنید یا فرش را عمود بر بافت چوب قرار دهید تا کنتراست واضحی داشته باشید.

 

فرش گل برجسته رنگ روشن فرش ورساچه فرش اصفهان قیمت فرش ماشینی تبریز

نحوه محافظت از پارکت هنگام فرش کردن

شاید در نگاه اول به نظر برسد که ترکیب کفپوش چوبی و فرش نگه داری خاصی ندارد. با این حال، سهل انگاری در انتخاب آن می تواند آسیب وارد کند. برای جلوگیری از این امر، از نکات زیر استفاده کنید:

از پایداری رنگ اطمینان حاصل کنید. اگر فرش ثبات رنگی نداشته باشد، خطر ایجاد لکه هایی را دارید که قابل پاک کردن نیستند – و برای چوب جامد، این آسیب جدی است. به همین دلیل اطلاعات محصول روی برچسب را به دقت مطالعه کرده و همچنین می توانید با مالش ملایم لبه فرش با یک دستمال سبک، استحکام رنگ ها را نیز خودتان تست کنید.

سعی کنید فرش های “تنفس پذیر” را انتخاب کنید. تهویه خوب دوام طولانی چوب زیر فرش و حذف موثر گرما، رطوبت و گاز را تضمین می کند (یادتان باشد که چوب تنفس می کند).

یک نکته کوچک دیگر: حتما نوع رنگی که کف را می پوشاند مشخص کنید. برخی از رنگ ها به شدت در برابر نور خورشید محو می شوند. بنابراین، با گذاشتن فرش روی چنین کفی، پس از ۲-۳ سال، به جای فرش، پوششی با لکه تیره دریافت خواهید کرد. قبل از انجام مطمئن شوید که در برابر اشعه ماوراء مقاوم است.

فرش روی کف چوبی یک راه حل کلاسیک سازگار و در بیشتر موارد یک راه حل معقول است. با انتخاب رنگ، متریال و اندازه مناسب، فضای داخلی را به دست خواهید آورد که سنت و مدرنیته را به سودمندترین روش ترکیب می کند.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

7 نظر در “رنگ فرش و پارکت را چطور با هم ست کنیم؟

  1. اشرفی گفت:

    سلام
    این فرش ها رو موجود دارید؟
    فرش تو همین سبک اسپرت و ساده می خواستم

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام خدمت شما

      فرش مدرن در سبک های وینتیج و ساده موجود است.

  2. عسل گفت:

    سلام
    خسته نباشبد
    برای آشپزخانه میخواستم فرش سفارش بدم
    میشه لطفا چند نمونه فرش مناسب آشپزخانه بهم معرفی کنید

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام خدمت شما

      برای خرید فرش آشپزخانه می توانید از مدل های فرش ماشینی ارزان و یا فرش ۱۲۰۰ شانه انتخاب داشته باشید.
      از طرح های فرش آشپزخانه فومی حتما بازدید کنید.

    2. نویسنده 3 گفت:

      سلام خدمت شما

      برای خرید فرش آشپزخانه می توانید از مدل های فرش ماشینی ارزان و یا فرش ۱۲۰۰ شانه انتخاب داشته باشید.
      از طرح های فرش آشپزخانه فومی حتما بازدید کنید.

  3. آقایی پور گفت:

    سلام این مطلب رو میشه برای سرامیک هم استفاده کرد؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام خدمت شما
      بله میتونید برای هماهنگی سرامیک و فرش از این مطلب استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *