بهترین رنگ فرش در دکوراسیون چه فرشی است؟ حقیقت این است که انتخاب فرش با توجه به تنوع مدل و رنگ و جنس و اندازه و البته مدل کار سختی است. اندازه فضا، تمایل و علایق شخصی افراد، سلیقه غالب در منطقه جغرافیایی و البته مد در انتخاب بهترین رنگ فرش موثر هستند. در این مطلب فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین رنگ فرش خدمتتان ارائه می‌شود.

بهترین رنگ فرش برای اتاق پذیرایی

بهترین رنگ فرش در دکواسیون چه رنگی است؟

بهترین رنگ فرش برای هر خانه رنگی است که همخوانی بهتر با دکوراسیون آن خانه داشته باشد. هماهنگی رنگ فرش با رنگ مبلمان و رنگ دیوار فضای خانه را دلنواز می کند. نمی شود در یک خانه ای که دکوراسیون غالب قرمز است فرش سرمه ای پهن کرد.

مزایای استفاده از رنگ‌های خنثی در دکوراسیون

انتخاب رنگ های خنثی برای دکوراسیون فضای خانه معمولا پرطرفدارتر است چون خیلی راحت تر باسایر وسایل خانه ست می شود و دوم اینکه فضای خانه را بزرگتر نشان می دهد.

انتخاب فرش برای فضای کوچک

همانطور که می دانید رنگ روشن در فضای کوچک باعث بزرگتر شدن فضا می شود. رنگ های روشن را می توانید در رنگ دیوار، مبلمان یا فرش استفاده کنید. استفاده از رنگ های کرم، فیلی و بژ در بزرگتر به نظر رسیدن فضا نقش اساسی دارند. فرش های با طرح شلوغ هم برای این خانه ها مناسب نیست . البته اگر خانه شما نورگیر خوبی دارد دست شما برای انتخاب فرش در طرح و رنگ های دلخواه بازتر است. اگر به رنگ های گرم و تیره تر هم علاقه دارید نگران نباشید این رنگ ها را می توانید در کوسن، تابلوها و سایر وسایل تزئینی استفاده کنید. استفاده از فرش های طرح افشان هم برای خانه های کوچک توصیه می شود چرا که در این فرش ها به دلیل پراکندگی گل های فرش فضای خانه بزرگتر دیده می شود.

فرش مناسب اتاق کوچک

نمونه ای از فرش های طرح افشان

بهترین رنگ فرش برای اتاق پذیرایی

در خانه های ایرانی خیلی اوقات پذیرایی و حال کارکرد مشابه دارند و اغلب پرتردد ترین فضاهای خانه هستند و اعضای خانواده برای صحبت، بازی یا استراحت دور هم جمع می‎شوند. بنابراین، بسیار مهم است که کف اتاق نرم ، راحت و دنج باشد. بهترین رنگ فرش برای اتاق پذیرایی و حال در این موارد رنگی است کمتر کثیف شود و نظافت آن راحت تر باشد. رنگ های تیره یا طرح دار مخصوصا برای خانواده‌هایی که پر جمعیت یا بچه دار هستند مناسب‌تر است.
در این موارد می توان تضاد رنگی را در آیتم های دیگر مثل رنگ دیوار ، مبلمان ، کوسن یا آیتم های تزئینی ایجاد کرد.

برای ست کردن رنگ ها در منزل از ترفند تیره و روشن استفاده کنید طوری نباشد که همه وسایل دقیقا همرنگ باشند، اگر مبلمان تان صورتی است باید فرشی انتخاب کنید که کرم و صورتی باشد.

بهترین رنگ فرش اتاق خواب چه رنگی باشد؟

رنگ فرش اتاق خواب را با سرویس خواب ست کنید. بهتر است اول رنگ و جنس فرش را انتخاب کنید و بعد سرویس خواب را، چون گزینه های موجود برای انتخاب سرویس خواب خیلی گسترده تر است و کار تزیین خانه راحت تر می‌شود.
باید فرش اتاق خواب طوری انتخاب شود که از هر طرف حدود ۳۰ تا ۴۵ سانتی‌متر بزرگ‌ تر از اندازه تخت باشد. البته با توجه به اندازه اتاق و تخت می‌ توانید این اندازه را بزرگ‌ تر کنید اما دیگر کمتر از آن مناسب نیست.
فرش کوچک زیر تخت این باور را به وجود می‌ آورد که تختخواب همه اتاق را پوشانده است.

رنگ فرش اتاق خواب

بهترین رنگ فرش برای ست کردن با مبل؟

هنگام خرید فرش، فرش هایی را انتخاب کنید که رنگ های زیادی در آن ها به کار رفته است این‌گونه فرش‌ها قابل استفاده برای انواع دکوراسیون‌ها هستند زیرا در آن ها هر رنگی که فکر کنید وجود دارد و به راحتی قابل ست کردن با سایر وسایل هستند.

بهترین ترکیب برای فرش فیروزه ای رنگ

معمولا ترکیب رنگ فیروزه ای با رنگ کرمی ، طوسی یا بژ ترکیب زیبایی در دکوراسیون می‌شود. فرش های سرمه ای هم با مبلمان فیروزه ای ست خوبی ایجاد می کنند. در دکوراسیون فیروزه ای برای رفع یکنواختی میتوان از رنگ های لیمویی ، طلایی بژ و طوسی در پرده و لوازم تزیینی استفاده کرد.

تمیز کردن و برق انداختن فرش

ست فرش سرمه ای رنگ

رنگ‌های سفید، خامه‌ای، خاکستری یا بژ گزینه‌های خوبی برای ست‌شدن با فرش سرمه ای رنگ هستند، به خصوص زمان که فضای مورد نظر کوچک باشد رنگ های روشن در بزرگ تر شدن خانه کمک می کنند.  برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب

روش‌های ست کردن فرش سورمه ای با مبل را بخوانید.

ست فرش سرمه ای در دکوراسیون

انتخاب بهترین رنگ برای دکواسیون رنگ‌های روشن

نمونه هایی از رنگ های روشن در دکوارسیون را مشاهده کنید.

بهترین رنگ فرش ، فرش کرمی

ست فرش قرمز در دکوراسیون منازل

اگر قصد خرید فرش قرمز را دارید پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش ست کردن فرش قرمز با مبل را مطالعه بفرمایید. در این مطلب راهنمای کاملی برای انتخاب فرش قرمز برای دکوراسیون ها و سبک های مختلف به همراه تصویر ارائه شده است.

فرش قرمز در دکوراسیون اتاق پذیرایی

مبل ست فرش قرمز در دکوراسیون

۲.۷/۵ - (۳ امتیاز)

14 نظر در “بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون خانه چه رنگی است؟

  1. نوشین گفت:

    سلام وقتتون بخیر ببخشید ی سوال فرش و تابلوی مناسب برای مبل چستر سبز زیتونی و کرم چی میتونه باشه. خیلی ممنون از راهنماییتون

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام وقت بخیر

      شما می توانید برای مشاوره رایگان با شماره های موجود در سایت در ارتباط باشید و یا اینکه به پیج اینستاگرام ما به نشانی @mahoor.market پیام دهید کارشناسان ما در اسرع وقت راهنمایی می کنند.
      از فرش های جدید برند ماهور بازدید کنید.

  2. ایمان مظفری گفت:

    باسلام نظرتون درمورد فرش رنگ کرم چیه؟

    1. ادمین گفت:

      فرش های کرم
      ، طوسی چون رنگ های خنثی دارند با اکثر رنگ ها به راحتی ست می شوند.

  3. MAHTA گفت:

    فرش افشان به چه مبلی میاد
    لطفا پاسخ دهید🙏🏻

    1. ادمین گفت:

      فرش های افشان هم با مبل های استیل ست می شوند هم با انواع مبل راحتی
      به دلیل اینکه گل وسط فرش یا ترنج ندارند فضای خونه رو خیلی بزرگتر نشون میدن

  4. نازنین فاطمه گفت:

    سلام ممنونم از مطلب خوبتون ، دیوار ها و دکوراسین منزلم طلایی و کرم هست میخواستم بپرسم اگر فرش رو به رنگ فیلی و مبل رو کرم و فیلی تهیه کنم ، ترکیب رنگ بدی میشه؟

    1. ادمین گفت:

      سلام و وقت بخیر . تم رنگ فیلی نسبتا خنثی است و می تونید راحت با خیلی از دکور ها ست کنید. اما برای راهنمایی بهتر با مشاورین فرش پیشنهاد می کنم که به پیج اینستاگرام ما دایرکت بدید و عکس منزل رو بفرستید همکارانم بهترین فرش ها مناسب دکور شما را پیشنهاد می کنند. @mahoor.market

  5. ابراهیمی گفت:

    سلام خیلی مطلب خوبی بود
    بین خرید فرش رنگ کرم و فرش سرمه ای تردید دارم.

    1. ادمین گفت:

      خواهش می کنم می تونید بیاید فروشگاه و از نزدیک فرش ها رو ببنید. سرویس رایگان برای بازدید از فروشگاه موجوده

      1. حانیه گفت:

        سلام.ممنون از مطلب خوبتون.
        یه سوال دارم برای روی پارکت فرش روشن مناسبه یاتیره؟؟
        مبلمانم آبی طوسی روشن هستند

        1. ادمین گفت:

          سلام روی پارکت هم فرش های سرمه ای جلوه دارن و هم فرش های روشن ، باز بستگی به کلیت دکوراسیون شما داره. حتما عکس های دکور رو در گوگل سرچ کنید و یک ذهنیت داشته باشید.

    2. سمانه گفت:

      سلام ب نظر من سرمه ایی دکور خونه رو عالی میکنه و طرح های فرش چشمگیر تر هستن

      1. ادمین گفت:

        سلام ممنون از نظر شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *