انتخاب فرش برای اغلب ما سخت است.
با توجه به اینکه قیمت فرش بالا است در انتخاب آن باید دقت لازم را انجام دهیم و توجه داشته باشیم بهترین فرش ماشینی چه مارکی است و برای چه فضایی از منزل میخواهیم فرش انتخاب کنیم .
فرش یکی از اولین وسایلی است که هنگام تزئین فضای خانه باید به آن فکر کرد. پس از انتخاب، تصمیم گیری در مورد رنگ اتاق، مبلمان و لوازم جانبی برای شما آسان تر خواهد بود.

اگر برای تکمیل خانه خود فقط به فرش و لوازم جانبی نیاز دارید، اما نمی دانید چگونه انتخاب کنید، به شما کمک می کنیم.
یک فرش زیبا می تواند به نقطه قوت یک خانه تبدیل شود، اگر با آنچه اطراف آن را احاطه کرده( کف، با رنگ دیوارها و با مبلمان ) هماهنگ باشد برای تکمیل هر محیطی عمل می کند.

فرش به تعریف فضاها کمک می کند و فضایی کاملا فردی به محیط می بخشد.
عملکرد فرش بسته به اتاق خانه ای که در آن قرار می گیرند متفاوت است: فرشها می توانند یک فضا را پر کنند، یک طبقه را راحت تر کنند یا یک فضای گرم و راحت ایجاد کنند.اما مراقب باشید، هدف آنها پوشاندن یک طبقه بد یا نقص نیست.

مانند هر عنصر دیگری از خانه، فرش نیز باید با سبک زندگی و سلیقه شما سازگار باشد، اما نکات مهم و مفیدی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید که به شما در انتخاب کمک می کند:

• در کدام اتاق از خانه می خواهید فرش را قرار دهید
• موقعیت فرش در داخل اتاق
• چیدمان وسایل و عناصر اطراف
• اندازه اتاق
• اندازه فرش
• رنگ

چند توصیه برای انتخاب فرش

۱. فرش های مختلف با نواحی مختلف سازگار می شوند، در نظر بگیرید که در کدام اتاق از خانه قرار است آنها را قرار دهید و چگونه از آن استفاده می شود.
۲. در اتاق های بزرگ حداقل ۶۵ درصد از کف اتاق باید فرش شود.
۳. قبل از خرید، اندازه گیری های محیط و وسایل را به خوبی انجام دهید که چه سطحی را می خواهید با فرش بپوشانید. می توانید از ورق های روزنامه یا مقوا برای قرار دادن روی زمین استفاده کنید و تصور واضح تری از اندازه و موقعیت فرش داشته باشید.
۴. به خاطر داشته باشید که باید نیازهای خود را با اندازه های استاندارد فرش هایی که در بازار پیدا می کنید (۱۰۰ × ۱۵۰، ۱۵۰ × ۲۲۵، ۲۰۰ × ۳۰۰ و غیره) تطبیق دهید.
۵. به انتخاب رنگ دقت کنید.

قیمت فرش ۱۲ متری ۱۲۰۰ شانه قیمت فرش فانتزی ترک جدیدترین فرش جدیدترین فرش کاشان طرح افشان

برای انتخاب رنگ، ابتدا باید از خود بپرسید که آیا فرش به مرکز اتاق تبدیل می شود یا به سادگی با بقیه سازگار می شود. در حالت اول، رنگ‌هایی را با تضاد شدید با رنگ‌های اطراف انتخاب کنید، اما در حالت دوم، رنگ‌های یکسان و مقیاس رنگی کل محیط را حفظ کنید.

اگر فضایی محرک می خواهید، رنگ های گرم (قرمز، زرد، کرم) را انتخاب کنید، اگر می خواهید کمی آرامش ایجاد کنید، رنگ های سرد (خاکستری، سبز، آبی) را انتخاب کنید. فرش به ایجاد حس گرم یا سردی کمک می کند، بنابراین رنگ ها و بافت ها را با دقت انتخاب کنید.

برای یک خانه مدرن ، یک فرش تک رنگ بهتر است، در غیر این صورت رنگ ها و طرح ها می توانند ظرافت، کلاس یا شادی را برای یک محیط به ارمغان بیاورند.

فرش رنگ روشن می تواند برای یک اتاق کوچک مفید باشد زیرا به آن هوا و روشنایی بیشتری می بخشد، در عوض یک فرش بسیار تیره اگر در محیطی جادار و روشن قرار گیرد بهتر است.

ناگفته نماند که اگر اتاقی که به آن فکر می کنید دارای وسایل و اکسسوری های تک رنگ است، می توانید فرشی با رنگ های روشن و طرح دار انتخاب کنید. برعکس، اگر اتاق از قبل پر از چاپ و رنگ است، بهتر است ساده و تک رنگ باشد.

در زیر یک راهنمای کوچک اتاق به اتاق آمده است تا به شما کمک کند فرشی را که باید انتخاب کنید، با چه خصوصیاتی، چگونه و کجا قرار دهید.

 

اگر به ورودی خانه فکر کنید، مطمئناً فرش یکی از اولین عناصری است که چشمان شما و مهمانانتان به آن تکیه می‌کنند.
همین امر در مورد راهرو نیز صدق می کند، حتی اگر، هنگامی که به صورت طولی روی آن قرار می گیرد (به منظور پشتیبانی از راه رفتن)، به ایجاد ارتباط بصری بین ورودی و قلب خانه کمک می کند.

بنابراین شما می توانید بر اساس سلیقه و لذت شخصی خود آزادانه در این فضاها فرش بگذارید.

 

قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته ۱۲ متری بهترین مارک فرش ماشینی
Rate this post

6 نظر در “اصول انتخاب فرش برای فضاهای مختلف منزل

  1. mary گفت:

    سلام
    برای آشپزخانه گلیم یا فرشی که قیمت مناسب باشه دارید؟
    آشپزخانه ۹ متری
    قیمت ها از چند شروع میشه؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام خدمت شما

      فرش آشپزخانه با قیمت مناسب موجود است.
      از صفحه فرش پلی استر بازدید کنید تمامی مدل ها با کیفیت صادراتی در بازار عرضه می شوند.
      قیمت این مدل ها برای فرش ۹ متری در حال حاضر تخته ای ۶.۷۰۰.۰۰۰ تومان می باشد.

  2. ترمه گفت:

    سلام فرش با ایعاد ۳ در ۳ یا ۲.۵ در ۳ سفارش قبول می کنید؟ فقط همین سایزها رو میتونم سفارش بدم

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام خدمت شما

      برای اطلاع از ابعاد فرش به صورت سفارشی لطفا با ما تماس یگیرید.

  3. آرامش گفت:

    سلام
    برای قسمت ورودی یه فرش میخواستم اندازه این قسمت ۱.۸۰ در ۲ هستش تقریبا چه سایزی میشه انتخاب کرد؟ میخواستم خرید انجام بدم اما این سایز انگار نداشتین.

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام خدمت شما

      دوست عزیز شما این ابعاد فرش را می توانید تهیه کنید
      ۱ در ۲ یا ۱.۵ در ۲.۲۵ که ابعاد فرش ۴ متری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *