اکثر مردم حداقل یک اتاق یا فضای کوچک در خانه خود دارند که آرزو می کنند بزرگتر باشد. حتی زمانی که نمی‌توانید فضا را از نظر فیزیکی بزرگ کنید، راه‌هایی برای دستیابی به احساس فضای بزرگ‌تر از طریق استفاده از عناصر  درست در محیط  وجود دارد. فرش یکی از آن عناصر است.

فرش آرین - فرش مدرن وینتیج

اندازه فرش مناسب

نکته  استفاده از فرش با ابعاد مناسب فضا برای کمک به بزرگتر نشان دادن اتاق شما، استفاده از اندازه صحیح فرش است. یکی از اشتباهات رایج تزئینی که مردم مرتکب می شوند این است که فرشی را انتخاب می کنند نسبت به فضای نشیمن  خیلی کوچک است،  و این موضوع سبب ایجاد اتاقی متلاطم و از هم گسیخته می شود و در نتیجه آن را کوچکتر نشان می دهد.

 

فرش گل برجسته جدید بهترین برند فرش ماشینی فرش طوسی مدرن قیمت فرش ۹ متری ماشینی ۷۰۰ شانه

 

اندازه دقیق فرشی که برای اتاق شما مناسب است به عوامل مختلفی از جمله محل قرارگیری مبلمان شما بستگی دارد.

همیشه به یاد داشته باشید که تمام مبلمان یک اتاق باید بالای فرش قرار گیرند. اگر دستیابی به این امر ممکن نیست، حداقل پایه های جلویی قطعات بزرگتر را روی فرش داشته باشید.

 

رنگ فرش مناسب

اکثر مردم با این مفهوم آشنا هستند که فرش گل برجسته رنگ روشن  به بزرگتر کردن اتاق نسبت به رنگ های تیره کمک می کند. با این حال، این بدان معنا نیست که باید فرش سفید یا مایل به سفید را در سراسر خانه خود فرش کنید. استفاده از رنگ‌های روشن‌تر از رنگ مورد علاقه‌تان در کل فضا به گسترش بصری فضا کمک می‌کند. همچنین، رنگ‌های روشن‌تر نور خورشید (یا نور مصنوعی) بیشتری را نسبت به رنگ‌های تیره‌تر منعکس می‌کنند، بنابراین افزایش نور در فضا به احساس بازتری کمک می‌کند.

 

قیمت فرش ماشینی ۱۲ متری ۱۲۰۰ شانه قیمت فرش مدرن فرش های جدید فرش افشان جدید

 

فرش طرح افشان یا فرش های مدرن هم به بزرگتر نشان دادن فضا کمک می کنند.  فرش افشان همان مدل فرش های بدون ترنج است. عکس زیر را ببینید.

 

قیمت فرش ماشینی طوسی

قیمت فرش ماشینی – فرش جدید دلوان

نقشمایه ها (طرح و نقش فرش)

اگر می خواهید فرش یا قالیچه خود طرحی داشته باشد، مطمئن شوید که اندازه طرح متناسب با اندازه اتاق است. قاعده معمولی طرح و نقش بزرگتر برای اتاق های بزرگتر است. اما این قانون در سنگ نوشته نشده است و بیشتر به میزان فضای قابل رویت کف بستگی دارد. به عنوان مثال، یک اتاق کوچک که مبلمان زیادی ندارد می‌تواند طرح و نقشه بزرگ‌تری داشته باشد، در حالی که یک فضای بزرگ که مملو از مبلمان است ممکن است به الگوی کوچک‌تری نیاز داشته باشد. پوشش کف شما جزء مهمی از دکوراسیون اتاق شما است و می تواند تاثیر زیادی بر حس کلی اتاق داشته باشد. انتخاب کفپوش مناسب می تواند به بزرگتر شدن منطقه کمک کند.

 

 

 

 

۴.۶/۵ - (۷ امتیاز)

6 نظر در “چگونه فرش مناسب بخریم، تا فضای منزل را بزرگتر نشان دهد

  1. 73.92 گفت:

    سلام

    من یک سال شاید بیشتر دارم میچرخم و تحقیق میکنم برای فرش
    واقعا نیدونم چی بخرم کاشانم رفتم و انتخاب نکردم
    شما ابعاد های دیگه سفارش بدیم قبول می کنید؟
    مثلا دو تا ۳ و نیم در ۴ و نیم

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام دوست عزیز

      برای مشاوره رایگان خرید فرش متناسب با دکوراسیون منزلتان لطفا به پیج اینستاگرام به نشانی @mahoor.market پیام دهید و یا با شماره ۳۳۰۰۷۲۲۴-۰۲۱ در ارتباط باشید کارشناسان ما در اسرع وقت راهنمایی می کنند.

  2. salariiii_85 گفت:

    سلام فرش ۱۲ متری با کمترین قیمت چند هستش؟ رنگ و مدلش مهم نیس برام فقط قیمت پاییین…. ممنون

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام خدمت شما

      مدل های فرش ماشینی ازران را حتما ببینید.

  3. صفرپور گفت:

    سلام فرش های دیگه هم دارید برای بزرگتر نشون دادن فضای منزل؟ پذیرایی مون کوچیک هستش میخوام فرش انتخاب کنم اگر فرش های دیگه هم دارید راهنمایی کنید ممنون میشم ازتون

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام وقت بخیر

      فرش طرح افشان رنگ روشن فضای مورد نظر را دلباز تر و بزرگتر نشان می دهد. برای مشاهده نمونه های بیشتر وارد لینک شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *