چطور فرش ماشینی با کیفیت را تشخیص بدهیم؟ شاید این دغدغه ذهنی بسیاری از ایرانی ها باشد. کفپوش خانه ما ایرانی ها از هر جنسی که باشد، چه پارکت، چه سرامیک و … نمی توانیم از فرش کردن خانه صرف نظر کنیم. به همین دلیل برایمان مهم است فرشی که استفاده می کنیم با کیفیت باشد. اما چطور فرش ماشینی خوب را تشخیص بدهیم؟ در ادامه به بررسی کامل این موضوع خواهیم پرداخت.

 

فرش ماشینی با کیفیت

فرش ماشینی با کیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

فرش یکی از پر قدمت ترین وسایل خانه ایرانی ها می باشد که طراحی و متریال آن بسیار مهم است. فرش‌های دستباف به دلیل آن که قیمت بالایی دارند قابل تهیه توسط تمام اقشار جامعه نیستند. ولی فرش‌های ماشینی با کیفیت جایگزین بسیار مناسبی برای فرش‌های دستباف می باشند. حتی گاهی فرش های ماشینی کیفیت و طرح و نقش بهتری نسبت به فرش های دستباف دارند. طرح و رنگی که در فرش های ماشینی مشاهده می کنیم متنوع تر و زیباتر از فرش های دستباف می باشند. اما چگونه فرش خوب را تشخیص دهیم؟ در این جا منظور از فرش ماشینی با کیفیت، فرشی است که از نظر کیفیت با فرش های دستباف اعلا برابری می کند و طرح و نقش جذابی دارد.

 

قیمت فرش ماشینی ۶ متری فرش مدرن طوسی سبز فرش آشپزخانه فرش مدرن ارزان

 

عوامل موثر بر کیفیت فرش

برای آن که بدانیم چطور فرش  خوب را تشخیص بدهیم باید عواملی را بررسی کنیم که در ادامه آن ها را عنوان خواهیم کرد:
۱. بررسی بافت و الیاف فرش: نوع نخ به کار رفته در فرش مهم‌ترین عامل برای تعیین کیفیت فرش می باشد. نخ پلی پروپیلن، پلی استر، اکریلیک و … از انواع نخ های خاب می باشند که می توانند کیفیت فرش را رقم بزنند. هر نخ باید طبق شرایطی نگهداری شود باید هنگام تهیه فرش نحوه نگهداری و شستشوی آن را از فروشنده جویا شوید. اما توجه داشته باشید که بهترین نخ در میان نخ هایی که عنوان کردیم، اکریلیک می باشد که بیشترین شباهت را به پشم دارد و از استحکام بالایی برخوردار است
۲. چطور فرش ماشینی با کیفیت را تشخیص بدهیم؟ تراکم و شانه فرش: معیار مهم دیگر تعداد شانه و تراکم فرش می باشد که می تواند اصالت و کیفیت فرش را تعیین کند. فرش های ماشینی با تعداد شانه و تراکم های متفاوتی به بازار عرضه می شوند. ۵۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه هایی هستند که در بازار موجود می باشند. منظور از تعداد شانه فرش تعداد گره های فرش در عرض یک متری می باشد و هر چه تعداد آن بیشتر باشد، تراکم و انسجام فرش بیشتر می شود.
فرش های شانه بالا، ضخامت کمتری دارند. برای مثال در فرش های ۷۰۰ شانه ضخامت فرش بیشتر از فرش های ۱۵۰۰ شانه است.
۳. طرح فرش: فرش های ماشینی با طرح های متفاوتی به بازار عرضه می شوند. نقشه فرش ها نیز بر قیمت فرش و نوع بافت آن موثر است. ولی انتخاب آن کاملا سلیقه‌ای است و بر اساس دلخواه شما انتخاب می شود.

 

فرش گل برجسته رنگ روشن قیمت فرش ۹ متری فرش کاشان فرش کاشان طرح افشان

ویژگی های فرش با کیفیت

۱. هیت ست شدن فرش: هیت ست شدن نخ ها فرآیندی است که در طی آن نخ ها پیش از آن که بافته شوند، بخاردهی می شوند. این عمل باعث می شود که فرش کمترین میزان پرزدهی را داشته باشد و طول عمر بیشتری داشته باشد.
۲. چطور فرش ماشینی با کیفیت را تشخیص بدهیم؟ نکته دیگری که برای تشخیص کیفیت فرش باید در نظر بگیریم. دست کشیدن بر روی فرش و سنجش احساس نرمی، زبری، گره ها و … فرش می باشد.
۳. تهیه فرش از تولید کنندگانی که استاندارد هستند و از دستگاه های تبدیلی برای بافت فرش استفاده نکنند.
۴. دقت به رنگ فرش نیز مورد دیگری است که باید به آن توجه داشته باشیم. فرش هایی که با نخ های اکریلیک بافته می شود دارای رنگ های شفاف تری می باشند.
۵. دقت به نخ فرش، نخ هایی مانند ویسکوز و یا پلی استر دارای کیفیت پایینی می باشند و از طول عمر کمتری برخوردارند.
۶. توجه به شناسنامه فرش که یکی از مهم ترین فاکتور های تضمین اصالت فرش می باشد. شناسنامه فرش به شما می گوید که فرش چه ویژگی ها و چه کیفیتی دارد.

 

۵/۵ - (۲ امتیاز)

6 نظر در “چطور فرش ماشینی با کیفیت را تشخیص بدهیم؟

  1. khrz گفت:

    سلام
    قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه حدودا چقدر ه؟
    ممنونم

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام خدمت شما

      قیمت فرش ماشینی برای ۱۲ متری از ۸۴۰۰۰۰۰ تومان تا ۱۸۰۰۰۰۰۰ متغییر است
      لطفا به پیج اینستاگرام به نشانی @mahoor.market پیام دهید و یا با شماره ۳۳۰۰۷۲۲۴-۰۲۱ در ارتباط باشید کارشناسان ما در اسرع وقت راهنمایی می کنند.

  2. مهرنوش گفت:

    سلام بهترین فرش در حال حاضر باید با چه نخی بافته بشه؟ کیفیت خوب و عالی داشته باشه

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام دوست عزیز

      در حال حاضر در صنعت فرش ماشینی بهترین فرش با نخ اکریلیک تولید می شود. که از همه نظر این نخ بادوام و مقاوم است

  3. atefeh گفت:

    سلام من تبریز هستم هزینه ارسال چقدر میشه؟ ۶متری دونه ای چند؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام دوست عزیز

      ارسال بالای شش متر مربع رایگان است.

      قیمت فرش ماشینی ۶ متری را یرای هر طرحی که پسند کردید می توانید از طریق مشخصات محصول مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *