فرش‌ ماشینی کف‌های فرسوده یا نامناسب را می‌پوشانند، همچنین فضایی راحت و بسیار دلپذیر را ارائه می‌دهند و ظرافتی را به فضاها می‌بخشند.
با این حال، ما در مورد کثیفی که در حین استفاده حفظ می کنند و نحوه تمیز نگه داشتن آنها برای اینکه طول عمر بیشتری داشته باشند مسئولیم.

 

طول عمر فرش
فرش باید به طور منظم تمیز شود تا تمام آلودگی های ، گرد و غبار و … از بین برود.
فرش های کثیف یا لکه دار باعث می شود اینطور به نظر برسد که مبلمان و تمام عناصر نیز بدون تمیز کردن و ضدعفونی هستند، حتی اگر اینطور نباشد.
به همه این دلایل، در این مقاله ترفندها، تکنیک ها و یا کارهایی که باعث افزایش طول عمر فرش ماشینی می شود را به شما می گوییم.

تمیز کردن فرش

هنگامی که به طور تصادفی چیزی روی فرش ریخته می شود، بهتر است سعی کنید بلافاصله مقدار کثیفی را کاهش دهید، با استفاده از پارچه یا کاغذ در مواقع ریزش، یا با جاروبرقی مواد جامد برای جلوگیری از نفوذ مواد به عمق پارچه، فرش را تا حد امکان تمیز کنید.
قبل از استفاده بی رویه از لکه برها برای نظافت فرش، لازم است قسمتی از زیر مبلمان یا گوشه ای را آزمایش کنید تا اگر باعث تغییر رنگ یا خراب شدن بافت فرش ماشینی شد، آسیب به حداقل برسد.

فرش را بچرخانید

تقریباً هرچند وقت یکبار، فرش باید ۱۸۰ درجه بچرخد. این کار باید انجام شود زیرا در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید در همان نقطه برای مدت طولانی، فرش ممکن است تغییر رنگ دهد. یکی دیگر از دلایل چرخاندن فرش، جلوگیری از فرسودگی آن در همان نقطه است.

قالیشویی

قالیشویی ها وسایلی هستند که به طور خاص برای شستشوی فرش ساخته شده اند. انواع قالیشویی در بازار موجود است.
به یاد داشته باشید که آنچه به فرش آسیب می زند گرد و غباری است که به داخل فرش نفوذ می کند و هرگز نمی توانید با جاروبرقی پاک کنید.
به همین دلیل فرش ماشینی پس از یک الی دو سال استفاده، باید شسته شود و اینکار باید توسط قالیشویی های معتبر انجام دهید. در هنگام شستشو، فرش کوبیده می شود و از ذرات ریز مانند شن و ماسه آزاد می شود.

سپس شستشو با آب انجام می شود. فرش با آب شسته می شود. پس از پایان شستشو، فرش در اتاق های مخصوص خشک کن خشک می شود و در صورت لزوم پهن می شود. مهم است که به یاد داشته باشید که فرش نباید مرطوب بماند و هرگونه کف باقی مانده باید حذف شود.
این نوع شستشو، شادابی و درخشندگی را به فرش باز می گرداند.

بخارشوی فرش یک راه حل موثر بر روی فرش های پرز بلند یا مجعد است. بخار باعث می شود تا الیاف پارچه صاف شود و گره های ایجاد شده از بین برود.
این روش تمز کردن فرش با دستگاه بخارشوی با توجه به دمای اعمال شده روی فرش، انواع میکروب های بیماری زا را از بین می برد.

قیمت فرش ۱۲ متری ۱۲۰۰ شانه قیمت فرش فانتزی ترک جدیدترین فرش جدیدترین فرش کاشان طرح افشان

از ترمز فرش برای فرش استفاده کنید

برای به حداقل رساندن سایش روی فرش استفاده از ترمز فرش ضروری است. این محافظ عمر فرش شما را افزایش می دهد و همچنین به ایمنی بیشتر به دلیل ثابت ماندن فرش ماشینی روی زمین کمک می کند. عدم لغزش برای فرش های نازک و ضخیم توصیه می شود.
یکی دیگر از عملکردهای مثبت ترمز فرش این است که کف را عایق می کنند و در بسیاری از موارد به راحتی بهتر هنگام راه رفتن روی فرش کمک می کنند.

به جان ماندن رد مبلمان و میز

یک مشکل معمولی فرش، علائم ایجاد شده توسط مبلمان است، مخصوصاً زمانی که آنها بسیار سنگین هستند، باعث تجمع گرد و غبار و کثیفی می شود و لکه های ناخوشایندی به جا می گذارد، یکی از راه های جلوگیری از این مشکل، جابجایی منظم صندلی های راحتی، میزها و سایر وسایلی که می توانند این نوع علائم را ایجاد کنند است.
اگر سطح پارچه له شده به نظر می رسد، برای از بین بردن اثر کافی است یک پارچه مرطوب و یا یک تکه یخ را چندین بار روی محل مورد نظر بگذارید وبا برس نرم روی فرش بکشید.

 

قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ گل برجسته بهترین فرش ماشینی فرش کرم طلایی قیمت فرش ۹ متری ۷۰۰ شانه

 

نحوه شستشو فرش در خانه

فرش ماشینی و موکت نیاز به مراقبت دارد. بعضی از شما ترجیح می دهید خودتان دست به کار شوید و در منزل فرش را بشویید اگر چه از لحاظ هزینه برای شما بهتر است اما باید نکاتی را رعایت کنید.
ابتدا سطح فرش ماشینی را خیس کنید تا فرش خیس بخورد ترجیحا از آب گرم استفاده نکنید.هرگز با برس زبر روی فرش نکشید به بافت فرش اسیب می رسانید.
از مخلوط آب و مایع کف درست کنید و آن را روی سطح فرش پخش کنید با یک برس نرم روی فرش به آرامی بکشید و سپس آبکشی کنید.
نظافت فرش ماشینی به روشی ظریف و طبیعی برای احیای رنگ و بافت آنها و بدون استفاده از مواد شیمیایی معمول امکان پذیر است. فقط باید از مواد مناسب استفاده کنید.

Rate this post

6 نظر در “چطور عمر فرش ماشینی را افزایش دهیم؟

  1. هاشمی گفت:

    سلام
    ببخشید فرش وینتیج دارید؟ طلاکوب و طلایی باشه

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام خدمت شما

      فرش وینتیج در ترکیب رنگی های بسیار زیبا و جذاب موجود است.

  2. کاربر گفت:

    وای چقدر سخته نگه داری از فرش :)))))
    تاحالا به این چیزا دقت نکرده بودم

  3. حسنی گفت:

    سلام اگه جای پایه مبل روی فرش بمونه باید چیکار کنیم ؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام خدمت شما
      در محل فرورفتگی چند قطعه یخ کوچک بگذارید ، بگذارید یخ آب شود
      و سپس برای باز شدن الیاف از چنگال یا جارو برقی استفاده کنید

  4. احمدی گفت:

    سلام خیلی خوب بود
    من نمی‌دونستم که باید فرش رو یچرخونیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *