برای شخصی سازی خانه و صمیمی تر کردن فضا، دانستن نحوه چیدمان فرش ماشینی می تواند مفید باشد. نه فقط  انتخاب طرح ، رنگ ها و جنس بلکه وقتی صحبت از فرش به میان می آید، خوب است بدانید که چگونه از آن برای زیباتر شدن فضا و مبلمان استفاده کنید.

فرش دلوان نوک مدادی

فرش ها را بچینید تا فضاها را زیباتر کنید

امروزه فرش یک وسیله ضروری برای کسانی است که می خواهند خانه را شخصی سازی کنند و در عین حال آن را گرم و دلپذیر کنند. اگرچه استفاده از فرش هنوز به طور کامل از بین نرفته، اما در سال های اخیر بازگشت بزرگی داشته است.
به لطف شرکت های مدرن فرش های ماشینی ارائه شده توسط برندهای معروف در این بخش، نقشه های ایجاد شده توسط طراحان مشهور و در برخی موارد حتی فناوری های جدید ، راه حل های نوآورانه ای را ممکن ساخته است.
برای اینکه فرش واقعاً خانه ما را زیبا کند، باید بر اساس معیارهای خاصی انتخاب شود و در موقعیت مناسب قرار گیرد. در اینجا چند پیشنهاد برای چیدمان فرش در اتاق های مختلف خانه شما آورده شده است.

فرش به عنوان یک عنصر دکوراسیون

در یک فضای داخلی، فرش عنصری است که با افزودن تضاد رنگ و متریال به اتاق شخصیت می بخشد.
هنگامی که مجبور هستید اتاقی را از ابتدا مبله کنید، برخی از طراحان داخلی توصیه می کنند ابتدا فرش را انتخاب کنید و سپس به تدریج وسایل دیگر را اضافه کنید. فرش می تواند اندازه بزرگ و با تاثیر بصری قوی داشته باشد، بنابراین انتخاب آن قبل از مبلمان می تواند واقعا استراتژیک باشد و اطمینان حاصل شود که با مبلمان پیوند بهتری ایجاد می کند. فرش علاوه بر مبلمان باید با رنگ کف و دیوارها نیز هماهنگ باشد.
برای انتخاب فرش باید اندازه آن را نسبت به متراژ اتاق و با توجه به محیطی که در آن قرار می گیرد( چیدمان مبلمان) در نظر داشته باشید.

طرح فرش افشان ابعاد فرش ۹ متری فرش ۷۰۰ شانه فرش جدید

در سالن و در اتاق نشیمن: فرشی برای تعریف سبک

در مناطقی مانند ورودی و راهرو، فرش به ایجاد ارتباط بصری و علامت گذاری مسیر کمک می کند، به خصوص اگر از توسعه طولی که معمولاً مشخصه این فضاها است پشتیبانی کند.
اما اگر ورودی به اتاق نشیمن کاملا باز است، بهتر است از دو فرش پرهیز کنید و فقط روی چیزی که می توانید در مرکز اتاق نشیمن قرار دهید تمرکز کنید.

در اتاق نشیمن، فرش به تعریف فضا و سبک خانه کمک می کند. در واقع یکی از اولین چیزهایی است که هنگام ورود به خانه می بینید.
فرش گرد، مربع یا مستطیل همیشه باید با توجه به اندازه اتاق و مبلمان انتخاب شود. اگر اتاق نشیمن کوچک است، بهتر است فرش را جلوی مبل بچینید، بدون اینکه چیزی روی آن اضافه کنید. اگر اتاق نشیمن بزرگ است، یک فرش بزرگ بهتر است محل استراحت را مشخص کنید و همه وسایل را روی آن قرار دهید.
به طور کلی، فرش باید حداقل به اندازه خود مبل باشد و حدود ۲۰ سانتی متر از کناره ها بیرون زده باشد. برخی از طراحان داخلی توصیه می کنند فرش را با ضلع بلند موازی با مبل قرار دهید و حدود ۴۰ سانتی متر بین لبه های فرش و دیوارهای اتاق فاصله باشد.
اندازه هاه را می توان در اتاق های کوچکتر کاهش داد.

فرش را در اتاق غذاخوری و در قسمت استراحت بچینید

در اتاق غذاخوری، قاعده این است که فرش در مرکز زیر میز قرار گیرد، به طوری که صندلی ها را حتی زمانی که برای نشستن به عقب حرکت می کنند، در بر گیرد.همچنین به همین دلیل فرش در اتاق ناهارخوری باید شکلی مشابه میز داشته باشد و حداقل ۶۰ سانتی متر عرض داشته باشد.
اگر گوشه آرامش در خانه وجود داشته باشد، به احتمال زیاد فرشی نیز در اینجا وجود خواهد داشت. در این منطقه که تقریبا همیشه یک صندلی راحتی وجود دارد. در این صورت می توان فرش را زیر آن قرار داد. بهترین راه حل قرار دادن فرش به اندازه کوچک خواهد بود. ایده‌آل یک فرش گرد است، زیرا این شکل کمک می‌کند تا هر مبلمانی روی فرش قرار می‌گیرد از نظر بصری محصور شود.

 

نحوه قرار دادن فرش در اتاق خواب و مهد کودک

در اتاق خواب، فرش به ایجاد حس فضایی دنج و صمیمی کمک می کند. در فضای خواب، فرش ها بزرگ ترند، با ابعاد سخاوتمندانه قادر به ایجاد یک محیط هماهنگ و آرامش بخش است.

اگر اتاق جادار باشد، می‌توان فرش بزرگی را درست زیر تخت قرار داد، اما برای عملکرد خوب باید پهن‌تر از تخت باشد. باید حداقل ۳۰ سانتی متر از هر سه طرف بیرون بزند تا به عنوان فرش استفاده شود. در این صورت میزهای پاتختی را می توان روی فرش یا خارج از آن قرار داد. از طرف دیگر، اگر اندازه اتاق اجازه نمی دهد، فرشی که تمام طول تخت را بپوشاند بهتر است، میزهای کنار تخت را حذف کرده و حداقل ۵۰ سانتی متر از پای تخت بیرون زده باشد.

از طرف دیگر، برای داشتن عنصر راحتی، می توان یک فرش را در پای تخت قرار داد. یک سطح نرم و گرم برای استراحت پاهای خود هنگام بیرون آمدن از رختخواب در صبح.
در اتاق کودکان همیشه توصیه می شود یک فرش در مرکز اتاق قرار دهید. حتی بهتر است با فرش همه فضا را بپوشانید. یک فرش نرم، رنگارنگ و قابل شستشو ، فضای مناسبی است که کودکان می توانند روی زمین نشسته بازی کنند و اولین قدم های خود را روی یک فرش نرم و زیبا بردارند.

نحوه قرار دادن فرش در آشپزخانه

فرش بر اساس فعالیت هایی که در آن محیط انجام می شود انتخاب می شود.
در آشپزخانه نیز فرش عملکردی کاربردی دارد. به عنوان محافظ در برابر آب، روغن یا سایر موادی که می توانند سقوط کنند و به زمین آسیب برسانند مفید است. برای این محیط، می‌توانید فرش‌های ضد لک را انتخاب کنید که شست‌وشو آسان‌تری دارند.
موقعیت ایده آل فرش ها در آشپزخانه، جلوی سینک و جلوی اجاق گاز است. در آشپزخانه، فرش می‌تواند کوچک و مستطیل شکل باشد، اما اگر فضا اجازه می‌دهد در این فضا می‌توانید فرش بزرگ‌تر یا یک مدل باریک و بلند حتی فرش گرد را انتخاب کنید.

نکته:
فرش افشان دارای طرح و گلهایی است، باید مطمئن شوید که آنها را نمایان می کنید، بنابراین بهتر است از قرار دادن این فرش ها زیر میز، مبل یا تخت خودداری کنید. اگر فرش زیر مبلمان قرار می گیرد ، بهتر است یک مدل تک رنگ انتخاب کنید.
در اتاق نشیمن باید از فرش های با ابعاد مناسب استفاده کرد زیرا اگر اندازه فرش به خوبی انتخاب نشود باعث می شود مبلمان اتاق نامتناسب به نظر برسند.
اگر قصد دارید از بیش از یک فرش در یک اتاق استفاده کنید، می توانید آن را با اشکال مختلف اما با رنگ های مشابه انتخاب کنید.

 

قیمت فرش افشان کرم قیمت فرش مدرن فرش مدرن آشپزخانه خرید فرش ماشینی
۵/۵ - (۱ امتیاز)

6 نظر در “نحوه چیدمان فرش به عنوان عنصر چیدمان

  1. سایه صفرزاده گفت:

    سلام یه فرش آشپزخانه می خوام رنگ روشن نباشه که زود کثیف نشه
    چهار متری می خواستم
    کدوم فرش ماسبه ؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام خدمت شما

      بهترین گزنه برای شما انتخاب فرش طوسی است. از فرش ماشینی ارزان که مناسب آشپزخانه و اتاق خواب هستند بازدید کنید.

  2. ماهک گفت:

    سلام یه سوال داشتم هر سایزی فرش بخوایم سفارش میگیرین یا فقط باید ۹ ۶ ۱۲ باشه؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام وقت بخیر

      برای سفارش فرش به غیر از ابعاد استاندارد لطفا با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید کارشناسان ما راهنمایی می کنند.

  3. 0000 گفت:

    سلام آیا از نظر شما شستشوی فرش توی خونه با فرچه فرش ضرر داره؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام وقت بخیر

      بله اصلا نباید با برس زبر برای شستن فرش ماشینی استفاده شود به الیاف فرش آسیب می رسد.

      لطفا مطلب نحوه شستن فرش در منزل را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *