برای ایجاد فضای عالی در اتاق، همه جزئیات مهم هستند – دکوراسیون دیوار، مبلمان مناسب، منسوجات، لوازم جانبی و …. اما پرده و فرش نقش ویژه را در فضای داخلی ایفا می کنند. ترکیب بزرگترین عناصر داخلی نیاز به توجه ویژه ای دارد، بنابراین در زیر چند اصل ساده را برای انتخاب آنها در نظر خواهیم گرفت.

 

ست کردن پرده و فرش ماشینی

ست کردن پرده و فرش ماشینی

نحوه ست کردن پرده و فرش ماشینی

منسوجات دیدنی همیشه به ایجاد تنوع و سرزندگی در فضای داخلی کمک می کنند. رایج‌ترین ترکیب‌ها پرده‌ها و روکش مبلمان، کوسن های تزئینی و رومیزی و البته فرشی است که با هر یک از عناصر پارچه‌ای ترکیب شده است.

 چگونه می توان با انتخاب پرده و فرش ماشینی فضای زیبایی ایجاد کنیم:

۱. رنگ. اگر مبلمان و دیوارها با رنگ های خنثی باشند، پرده ها و فرش رنگ روشن می توانند انتخاب درست باشد. اما وقتی اتاق از قبل دارای اثاثه یا دیوارهای روشن است، منسوجات و فرش سفید در پس زمینه محو می شوند در اینجا فرش طوسی با زمینه تیره مناسب تر است. اگر به نظرتان می رسد که فضای داخلی با چنین رنگ هایی کمی کسل کننده خواهد بود، می توانید به سایر وسایل داخلی رنگ اضافه کنید.

 

فرش افشان کرم کد1047

 

۲. چاپ پرده و نقشه فرش. ترکیب طرح و رنگ پرده و فرش همچنین هماهنگ کردن آن دو با هم دشوار است، زیرا تطابق کامل هم با طرح و هم طرح رنگ نادر است.

فرش گل برجسته بهترین مارک فرش ماشینی ایرانی فرش سفید طلایی فرش ۷۰۰ شانه

۳. رنگ های “معکوس”. در اینجا بهتر است از محصولات دو رنگ استفاده کنید که رنگ اصلی پرده ها در درجه دوم فرش قرار دارد و یا برعکس.

 

 

۴. یک رنگ مشترک. در ست کردن پرده و فرش ماشینی چنانچه فضای داخلی از قبل دارای فرش یا پرده های رنگی است، عنصر دوم را می توان با یکی از سایه های تصویر، تک رنگ انتخاب کرد.

ترکیب مناسب رنگ ها و زیور آلات در اتاق، ضامن راحتی و نشان دهنده خوش سلیقه بودن شما است. با ترکیب بزرگ‌ترین عناصر با یکدیگر، می‌توانید فضایی واقعاً هماهنگ با کوچک‌ترین جزئیات ایجاد کنید.

اشتباهات در ست کردن پرده و فرش ماشینی

همه چیز در فضای داخلی باید منطقی باشد، بنابراین سعی کنید اشتباهات زیر را مرتکب نشوید:

 

بیش از دو طرح در یک اتاق

نقش و نگار روی فرش با تزئینات روی پرده “تعارض” دارد. به عنوان مثال اگر پرده ها دارای طرح گل هستند، فرش می تواند ساده باشد اما دارای ویژگی های مشابهی مانند طرح کلی گل یا برگ باشد.

تفاوت آشکار فاکتورها و مقیاس رنگ – ترکیبی از جهت سرد و گرم در یک اتاق. به عنوان مثال، اگر یک فرش سبز تیره انتخاب کردید، پرده ها می توانند سایه ای از سبز لیمویی باشند یا اگر پرده های بنفش تیره را انتخاب کردید، فرش می تواند اسطوخودوسی باشد.

هنگام انتخاب فرش و پرده، نباید فراموش کرد که طراحی پنجره و کف اتاق نه تنها کاربردی است، بلکه زیبایی نیز دارد. سبک و ترکیب این عناصر حال و هوای کل اتاق را تغییر می دهد، بنابراین قطعا باید آنها را از نظر بصری دوست داشته باشید.

 

قیمت فرش فرش جدید فرش مدرن ارزان قیمت فرش فانتزی

 

در یک اتاق کوچک، بهتر است پرده های ضخیم آویزان نکنید؛

بهتر است از پارچه های شیشه ای سبک و شفاف استفاده کنید که باعث گسترش بصری فضا می شود. قرنیز و پرده ها از یک لبه دیوار به لبه دیگر نیز به صورت بصری اتاق را گسترش می دهند.

در اتاق های بزرگ اغلب از پرده ها استفاده می شود که از دو قسمت تشکیل شده است: خود پرده و قسمت بالای دکوراسیون پنجره، پارچه با طرح بزرگ در یک اتاق کوچک بد به نظر می رسد و یک الگوی کوچک در یک اتاق بزرگ گم می شود. پرده های روشن، همانطور که بعد، یک اتاق کوچک را افزایش می دهند، پرده های تیره باعث کاهش بعد و راحتی اتاق بزرگ می شود.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

6 نظر در “نحوه ست کردن پرده و فرش ماشینی

  1. رایان گفت:

    سلام فرش سایزی۱۱۰ در ۳.۷۵ می خواستم
    هر سایز و رنگی که خومون بخوایم میزنین؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام خدمت شما

      سایز های مورد نظر شما قابل سفارش نیست
      ابعاد فرش ماشینی به صورت استاندارد هستنن.
      ۱ در سه می توانید سفارش دهید.

  2. صالح گفت:

    سلام قیمت نه متری این فرش هایی که گذاشتین حدودی چقدر میشه؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام

      برای هر طرح و نقشه ای قیمت ها متفاوت است شما می توانید برای اطلاع از قیمت فرش روی محصول مورد نظر کلیک کنید و یا به لینک قیمت فرش ۹ متری مراجعه کنید.

  3. خواجه وند گفت:

    سلام فرش آخر رو میشه با مبل اسپرت ست کرد؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام خدمت شما

      دوست عزیز برای انتخاب درست مبلمان بر اساس دکوراسیون منزلتان حتما از مطالب بلاگ سایت ماهور در ارتباط با انتخاب رنگ فرش متناسب با مبلمان را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *