در دنیای مدرن برای راحتی و آرامش، مردم اغلب از فرش برای پوشش کف استفاده می کنند. با توجه به تنوع رنگ، در حال حاضر انتخاب راه حل مناسب برای طراحی فرش ماشینی مشکلی نیست. مهم این است که رنگ فرش فضای کلی اتاق، جلوه بصری و هماهنگی مطلوب را در طراحی داخلی ایجاد کند.

 

انتخاب فرش برای فضای کوچک

سایه های محبوب در دکوراسیون

رنگ فرش باید خلق و خوی مورد نظر را ایجاد کند و به طور ارگانیک تمام عناصر تزئینی اتاق را به هم متصل کند:
• رنگ بژ با استفاده از آن، می توانید اتاق را به صورت بصری بزرگ کنید .اما برای ایجاد این اثر، رنگ مناسب را برای مبلمان یا کاغذ دیواری انتخاب کنید.
• فرش با رنگ صورتی را، می توان با رنگ های قهوه ای و خاکستری ترکیب کرد.
• رنگ بنفش کاملاً عرفانی است، چنین طرحی بر اصالت مالک تأکید می کند، اما باید از ترکیب با قرمز، زرد، سیاه اجتناب شود.
• سایه های زرد و نارنجی حداکثر گرما و نور را به اتاق می بخشد، نشاط و شوخ طبعی را به ارمغان می آورد، کاملا با خاکستری، قهوه ای، سیاه ترکیب می شود.
• فیروزه‌ای و آبی سایه‌های سردی هستند که می‌توانند در عین حال آرامش و الهام بخش ایده‌های خلاقانه باشند. اما نباید از این طیف رنگ ها سوء استفاده کرد.

 

سبز
فرش سبز یا سبز روشن صرف نظر از موقعیت مکانی می تواند حداکثر نشاط و انرژی را به اتاق بیاورد و با عناصر قرمز، زرد، خاکستری هماهنگ است. این رنگ به نوع سایه های سرد اشاره دارد.با وجود این واقعیت که به اندازه کافی روشن است، رنگ سبز اثر آرامش بخش دارد.

قرمز
فرش رنگ قرمز محیط را بسیار روشن، فعال و پرانرژی می کند . برای ایجاد فضایی از انرژی مثبت و ظرافت، برای دادن سبک به فضای داخلی بهتر است از فرش قرمز استفاده کنید. برای تضاد کف قرمز، دیوارها باید به رنگ سفید یا رنگ های روشن دیگر باشند. فرش قرمز برای اتاق خواب توصیه نمی شود، برای فضای پذیرایی و راهرو مناسب تر است.

قیمت فرش ماشینی ۱۲ متری ۱۲۰۰ شانه قیمت فرش مدرن فرش های جدید فرش افشان جدید

آبی
رنگ آبی فرش ماشینی یک سبک رنگ روشن در طراحی داخلی هر اتاق است و فضای کلی را با آرامش و سکوت تکمیل می کند. این یک فرصت عالی برای دادن طراوت و رنگ به اتاق است. به خصوص در ترکیبی هماهنگ از رنگ ها با اشیاء نعنایی، زمردی و رنگ های سفید.

رنگ بنفش
رنگ بنفش کفپوش یک راه حل نسبتا ظریف و پیچیده خواهد بود که به فضای داخلی جذابیت، غنا و عمق می بخشد. برای سبک کلاسیک داخلی و همچنین برای راهره های سبک مدرن مناسب است. سایه‌های روشن و خاموش آرامش می‌دهند، رنگ‌های اشباع‌تر و تیره‌تر بار روانی بیشتری را به همراه دارند. این رنگ برای یک سالن، یک اتاق خواب، یک دفتر و حتی یک مهد کودک مناسب خواهد بود. ترکیبات موثر با این رنگ فرش عناصر سفید، سیاه و نقره ای می باشد.

رنگ قهوه ای
همه کاره ترین و شیک ترین رنگ فرش قهوه ای است، ایده آل برای تمام سبک های داخلی، که به طور هماهنگ با هر محیطی ترکیب می شود. طیف گسترده ای از سایه ها سبک، کاربردی و پس زمینه ای عالی را برای قطعات مختلف مبلمان، دکور، لوازم جانبی فراهم می کند. پوشش های این رنگ به راحتی تمیز می شوند. بنابراین، اغلب در هتل ها، در سالن های ساختمان های عمومی استفاده می شود. سایه های روشن به طبیعی بودن اتاق کودکان می افزایند، رنگ های تیره تر به تأکید بر شدت و مختصر بودن در آشپزخانه کمک می کند و فضایی از گرما و راحتی را در سالن ایجاد می کند.

سیاه
طبیعتاً رنگ مشکی فرش نت هایی از پیچیدگی، رمز و راز و استحکام را به فضای داخلی اتاق می آورد. مشکی کاملاً مکمل هر پالت رنگی است، اما دیدنی ترین ترکیب ها با گل های سبز، زرد یا طلایی است.
تصمیم عالی برای مکان هایی با قابلیت عبور زیاد افراد: دفاتر، سالن، راهرو.

سفید
رنگ های فرش سفید برای کسانی که می خواهند سبکی، طراوت، طبیعی بودن هوای اتاق را به ارمغان بیاورند، انتخاب ایده آلی است. صرف نظر از سبک، بافت اقلام داخلی، فرش سفید به طور ارگانیک با طراحی اتاق ادغام می شود و از نظر بصری مرزهای آن را گسترش می دهد. این رنگ خنثی است و نمی تواند تأثیر روانی داشته باشد. در ترکیب، رنگ سفید می تواند اثر هر رنگ دیگری را رقیق یا تقویت کند. این کاملا برای مهد کودک، سالن، اتاق نشیمن، اتاق خواب و حتی آشپزخانه مناسب خواهد بود.

نقشه فرش
اگر فرش دارای نقش و نگار باشد، پس انتخاب طرح آن باید با احتیاط بیشتری انجام شود، زیرا برای یک فضای داخلی هماهنگ باید رنگ و نوع نقشه مناسب را انتخاب کرد. در اتاق هایی با نور کم، استفاده از فرش پاستلی با چاپ زرد روشن یا قهوه ای توصیه می شود. فرش با رنگبندی آبی و سبز به طور هماهنگ در اتاقی با نور طبیعی فراوان قرار می گیرد.

قیمت فرش ماشینی ۶ متری فرش مدرن طوسی سبز فرش آشپزخانه

مهم این است که رنگ و نقش با اثاثه یا لوازم داخلی هماهنگ باشد، نه اینکه به عنوان یک عنصر جداگانه از دکور برجسته شود. در سبک های مدرن، انواع طلاق های انتزاعی ظاهر بهتری خواهند داشت. همیشه رنگ های مربوطه در نوار باقی می ماند که با آن می توانید فضا را به صورت بصری کشیده یا گسترش دهید.

رنگ های تصفیه شده و ظریف مانند فرش طرح افشان بهترین وجه برای فضای داخلی به سبک کلاسیک مناسب هستند. اگر اتاق با زیورآلات تزئین شده باشد، کف نیز می تواند طرح داشته باشد، اما اندازه و سبک خط آن باید یکسان باشد.
برای اتاق کودکان، می توانید از فرش با الگوی مضمون روشن، به عنوان مثال، تصاویر شخصیت های کارتونی، اسباب بازی ها، افسانه ها استفاده کنید.

چگونه انتخاب کنیم؟

برای پله ها و راهروها، با توجه به تلاقی مکرر، فرش هایی با سایه تیره یا با طرحی از مواد مقاوم در برابر سایش، با اثر ضد لک انتخاب کنید. در این مکان ها می توان از پوشش های بافت با پرز کم استفاده کرد.
برای اتاق نشیمن باید فرشی با بافتی با تراکم زیاد و پرز زیاد و همچنین فرش‌های چند سطحی با نقش‌های برجسته انتخاب کنید. محدوده رنگ می تواند بسیار گسترده باشد، انتخاب آن به فضای داخلی بستگی دارد.
برای اتاق خواب مناسب ترین رنگ فرش در رنگ‌های آبی، سبز، بژ، قهوه‌ای و رنگ‌های دیگر با تراکم پرز زیاد و کم، دیدنی به نظر می‌رسد.

باید در نظر داشت که رنگ های روشن پوشش های کف به طور بصری فضا را افزایش می دهد، به ترتیب تاریکی، محدودیت را افزایش می دهد. رنگ کف باید با پالت رنگ دیوارها هماهنگ باشد.

گزینه های داخل

رنگ کف نقش مهم در پس زمینه کلی اتاق دارد. فرش با رنگ های گرم حس صمیمیت و راحتی را به محیط می بخشد. سایه های روشن شادابی و طراوت را به فضای داخلی می بخشد. کف روشن و چشم نواز در ترکیب با اکسسوری های همرنگ اتاق را پر انرژی می کند.
رنگ مبلمان نباید با پوشش کف ترکیب شود. انتخاب فرش متناسب با رنگ پرده مناسب نیست، زیرا اتاق از این طرح رنگی بیش از حد اشباع می شود. هر چه رنگ فرش روشن تر و پررنگ تر باشد، ترکیب آن با حداقل یک عنصر در فضای داخلی اهمیت بیشتری دارد.

فرش گل برجسته رنگ روشن قیمت فرش ۹ متری فرش کاشان فرش کاشان طرح افشان
Rate this post

8 نظر در “رنگ فرش و تناسب با دکوراسیون

  1. نیاز گفت:

    سلام فرش افشان دارید حضوری بیایم ببینیم؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام دوست عزیز

      تنوع طرح فرش افشان کاشان زیاد است. می توانید به صورت حضوری تشریف بیاورید و تمامی طرحها را از نزدیک ببینید. فروشگاه فرش ماهور مارکت با بیش از ۳۰۰ نوع فرش ماشینی انتخاب را برای مشتریان عزیز آسان کرده است.

  2. مینو گفت:

    سلام وقت بخیر
    قیمت فرش اولی چقدره؟ قالیچه هم میشه سفارش داد؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام وقت بخیر

      قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ گل برجسته بر اساس نقشه های انتخاب شده به تفکیک در لینک گذاشته شده موجود است.

  3. زیتون گفت:

    قیمت فرش ترک عکس دوم میخواستم؟ همه ابعاد قابل سفارش است؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام خدمت شما
      قیمت فرش ترک با توجه به نقشه آن متفاوت است. وارد لینک مرتبط شوید و در تمامی ابعاد قیمت ها را مشاهده کنید.

  4. رجبی گفت:

    سلام شما برای انتخاب فرش مشاوره هم دارید؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام

      بله شما می توانیداز مشاوره رایگان ما برای انتخاب فرش مورد نظر خود استفاده کنید. از طریق شماره های موجود در سایت یا از طریق پیج اینستاگرام ماهور مارکت به نشانی @mahoor.market با ما در ارتباط باشید کارشناسان ماهور در اسرع وقت راهنمایی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *