تصور داخلی مدرن یک آپارتمان یا خانه بدون فرش دشوار است – بزرگ و کوچک، کلاسیک مستطیل شکل و ظریف گرد، فرش های کنار تخت و البته فرش در اتاق های نشیمن.

 

 

اندازه های فرش چیست؟ از آنجایی که اندازه اتاق های تزئین شده با فرش کف بسیار متنوع است، تولید کنندگان مدرن این اندازه ها را از محبوب ترین فرش های مصنوعی و پشمی تولید می کنند. اندازه های استاندارد فرش امروزه کلاسیک ۱.۷×۲.۴، ۲×۳، ۲.۵×۳.۵، ۳×۴ است.

 

قیمت فرش ماشینی ۱۲ متری ۷۰۰ شانه قالی فانتزی فرش مدل جدید فرش کاشان طرح افشان

 

فرش‌های با اندازه‌های بزرگ (مثلاً ۴×۵) هم در مناطق بزرگ که اغلب مرکز ترکیب هستند و هم در برخی از سبک‌های طراحی و مرکز تقارن و در اتاق‌های ترکیبی مناسب هستند. فرش های بزرگ در یک اتاق کوچک می توانند تقریباً کل فضای کف را اشغال کنند و فضا را با هم ترکیب کنند و آن را جامع تر و از نظر بصری جادارتر کنند.

فرش‌هایی با اندازه‌های کوچک اغلب به‌عنوان تشک تخت و کفپوش در راهروها و همچنین جزئیات تزئینی اضافی در ساختمان‌های بزرگ استفاده می‌شوند. فرش‌های اندازه‌های کوچک اصلی هستند و برای بررسی در اتاق‌های کودکان مناسب هستند – معمولاً برای چنین مکان‌هایی فرش‌های بلژیکی، فرش‌های مولداوی یا فرش‌هایی با منشأ لهستانی را انتخاب کنید که با کیفیت بالا و تراکم بافت خوب مشخص می‌شود. فرش های مولداوی علاوه بر این، وسیع ترین محدوده اندازه هستند، که در آن می توانید فرش های کوچک، فرش های استاندارد و فرش های بزرگ را پیدا کنید.

یک فرش بزرگ در وسط اتاق. به طور سنتی از لبه فرش تا نمای مبلمان نصب شده در امتداد دیوارها باید حدود ۲۵ سانتی متر فاصله باشد که امروزه با نقض سنت ها اغلب فرش هایی در زیر مبل گذاشته می شود که ظاهری اصیل و مدرن دارد.

فرش های کوچک (تا ۳ متر مربع)

فرش‌های کوچک با تطبیق‌پذیری و توانایی تمرکز بصری بر روی یک موضوع داخلی: شومینه، صندلی راحتی، مبل یا میز قهوه‌خوری، تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

فرش های متوسط ​​(از ۳ متر مربع تا ۶ متر مربع)

فرش های متوسط ​​خودکفا هستند و اغلب تنها عنصر دکور هستند. اما بسیاری تصمیم می گیرند که یک فرش متوسط ​​​​یک اتاق بزرگ را به چندین ناحیه کاربردی تقسیم کنند.

فرش های بزرگ (از ۶ متر مربع و بیشتر)

در مواقعی که نیاز به پوشاندن کل اتاق باشد از فرش های بزرگ استفاده می شود. در این مورد، توصیه می شود بین لبه های آن و دیوارها فاصله های ۱۵-۲۰ سانتی متری ایجاد شود. فرش های بزرگ در اندازه های زیر محبوب هستند:

بیشترین تقاضا برای فرش های مستطیلی با ابعاد ۲×۳ متر و ۲.۵×۳.۵متر است.

 

Rate this post

6 نظر در “اندازه فرش روی زمین

  1. غزال گفت:

    سلام اینا فرش هستن یا فرشینه ؟
    این فرش ها کوبیده نمیشن؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام وقت بخیر

      فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته می باشد.
      ضمانت نامه معتبر شرکتی دارند و با بلاترین کیفیت تولید می شوند.

  2. سارا گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    فرش هایی که وینتیج هستند تو چه مدل هایی موجوده؟ قیمت این فرش ها رو برای سایزهای ۴ متری و ۶ متری میشه بگید؟
    و آیا فرش گرد هم برای همون سایز میشه سفارش داد؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام وقت بخیر

      فرش وینتیج در ابعاد استاندارد ابعاد فرش ۴ متری و اندازه فرش ۶ متری قابل سفارش است و اکثر طرح ها به صورت فرش گرد و ابعاد مختلف قابل سفارش هستند.

  3. آیهان گفت:

    سلام خسته نباشید
    ی فرش چرک تاب می خواستم که به اندازه های مختلف بشه سفارش داد برای قسمت های دیگه خونه .
    کدوم از فرش ها رو میشه سفارش داد؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام

      فرش رنگ طوسی فیلی به دلیل رنگ تیره ای که دارند مناسب شما می باشد. اکثر فرش ها در ابعاد مختلف قابل سفارش هستند. هر طرحی پسند شد لطفا با ما تماس بگیرید در مورد ابعاد فرش مورد نظرتان راهنمایی می کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *