نگهداری از فرش ماشینی از جمله موضوعاتی است که اگر بخوبی انجام گیرد، عمر فرش ماشینی شما بالا می‌رود و فرش شما ماندگاری بیشتری خواهد داشت. ما در این مقاله سعی می‌کنیم تا به سئوالات متداول شما در زمینه‌ی نگهداری فرش ماشینی پاسخ دهیم. اگر شما از مجموعه فرش ماهور اقدام به خرید فرش ماشینی کردید، حتما باید این نکات را رعایت نمایید.

نگهداری از فرش سفید

اگر شما جزء طرفداران فرش ماشینی سفید هستید حتما برای تمیز نگه داشتن فرش‌های خود، تلاش بسیاری می‌کنید. چراکه فرش سفید در صورتیکه کوچکترین لکه‌ای داشته باشد، ظرافت و زیبایی آن تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
بسیاری افراد برای پاک کردن چنین فرش‌هایی از سفید کننده‌ها استفاده می‌کنند اما باید بدانید که این مواد بطور مثال برای پاک کردن فرش‌های پشمی‌ به هیچ وجه مناسب نیستد و معمولا سفید کننده‌ها رنگ‌ها را پاک می‌کنند و لکه‌ای زرد را برجای می‌گذارند که ظاهر بسیار نامطلوبی دارند.
بهترین روش برای پاک کردن فرش‌های سفید این است که با افراد متخصص مشورت کنید اما معمولا در چنین موقعیت‌هایی باید سفید کننده‌ها را با درصدی از آب ترکیب کنید و به شکل کاملا مساوی بر روی لکه، بپاشید. همچنین نباید اجازه دهید این مواد، مدت زمان زیادی بر روی فرش باقی بماند.

 

لکه بر ماهورمارکت یک محصول فوق العاده برای از بین بردن انواع لکه ها

فیلم زیر را حتما ببیند 

 

 

لینک خرید لکه بر ماهور

 

فرش ماشینی را در محل مناسبی پهن کنید

نور خورشید به هر چیزی که بتابد، طبیعتا آن را خراب می‌کند و تاثیر نامناسبی بر روی آن دارد و فرش هم در این زمینه استثناء نیست. شما باید سعی کنید تا فرش را در قسمتی از منزل پهن کنید که آفتاب مستقیم به شکل کمتری به آن بتابد. چراکه تابش آفتاب سبب می‌شود تا فرش شما دچار رنگ پریدگی شود و الیاف فرش نیز دچار آسیب و خرابی شود.

 

قیمت فرش ۱۲ متری ۱۲۰۰ شانه قیمت فرش فانتزی ترک جدیدترین فرش جدیدترین فرش کاشان طرح افشان

استفاده از پدهای محافظتی برای نگهداری از فرش ماشینی

استفاده از پدهای محافظتی که معمولا از جنس پلاستیکی هستند، به ماندگاری فرش های افشان کمک بسزایی می‌کنند. باید این را بدانید که اجسام سنگینی مثل میز، مبل و یا کمدهای سنگین اثرات بدی بر روی فرش‌های ماشینی می‌گذارند. از گذاشتن گلدان به طور مستقیم بر روی فرشتان خوداری کنید ( حتی با وجود زیرگلدانی) و گلدان‌هایتان را بر روی یک سطح نیم متری از فرش قرار دهید. شما همچنین می‌توانید به جای استفاده از پدهای محافظ، از هر جسم دیگری که ضربه‌گیر پایه‌ها است استفاده کنید.
زمانی که حرف از مراقبت فرش ماشینی می‌شود باید بدانید که پشت فرش هم از اهمیت زیادی برخوردار است. استفاده از یک کف پوش مناسب مانند : پارکت، سرامیک یا موکت میتواند به طرز عجیبی از پشت فرش ماشینی شما از ناهمواری‌ها حفاظت کند.
فرش‌های ماشینی را از حرارت دور کنید!
لوازم برقی و ظروف داغ از جمله مواردی هستند که فرش شما را خراب و زیبایی آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته این موضوع بستگی به الیاف موجود در فرش شما هم دارد اما بطور کامل سبب ایجاد آسیب به الیاف فرش می‌شود. معمولا فرش‌ها بخاطر قرار گرفتن اتوی داغ و یا قابلمه و ظروف داغ سوزانده می‌شود که شما باید در مواقع حساس مراقب فرش خود باشید.

نگهداری از فرش ماشینی در انبار یکی از موضوعاتی است که ممکن است برای همه افراد پیش آمده باشد. معمولا فرش‌های دستباف در صورتیکه در معرض هوای آزاد قرار نگیرند، می‌پوسند اما فرش‌های ماشینی نیز اگر بدرستی در انبار قرار نگیرند، دچار آسیب‌دیدگی و تخریب قرار می‌گیرد. بنابراین برای قرار دادن فرش ماشینی در انبار این دو نکته را در نظر بگیرید:
۱. بهترین روش قرار دادن فرش در انبار، به شکل لوله کردن است. پس از تا کردن و تحت فشار قرار دادن فرش خود به شدت بپرهیزید. تا کردن فرش سبب شکستن و چروک افتادن بر روی فرش می‌شود و بافت آن دچار کشیدگی می‌شود.
۲. پس از لوله کردن فرش، شما باید آن را در درون پارچه سفید نخی بپیچید. این کیسه‌های پارچه‌ای در بازار هم موجود هستند اما اگر خواستید از پارچه‌های خودتان استفاده کنید حتما از رنگ سفید استفاده کنید تا به فرش شما رنگ ندهد.

 

قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ گل برجسته بهترین فرش ماشینی فرش کرم طلایی قیمت فرش ۹ متری ۷۰۰ شانه

چگونه فرش ماشینی را جمع کنیم؟

برای اینکه بخواهید فرشتان را جمع کنید و مدتی آن را استفاده نکنید، دو راه وجود دارد :

• تا کردن فرش
• لول کردن فرش
طبق نظر کارشناسان، لول کردن فرش از هر نظر برای فرش شما و نگه داشتن استایل و فرم آن بهتر و معتبرتر است. تا کردن فرش به تارو پود و الیاف فرش آسیب می‌رساند. در این زمینه باید به چند نکته اشاره کرد:
1) این درست است که لول کردن فرش، بهترین روش است اما فرش‌هایی که تراکم و شانه کمی دارد را می‌توان تا کرد. اما باید در جایی قرار دهید که از رطوبت و آلودگی بدور باشد.
2) فرش‌هایی که تراکم و شانه بالاتری دارند باید لول شوند و به شدت از تا کردن آن‌ها خودداری شود. این گونه فرش‌ها که سنگین تر و توپرتر هستند، در اثر تاشدن دچار شکستگی می‌شوند و آسیب جدی به آن‌ها وارد می‌شود.
3) فرش را قبل از لوله ‌کردن خوب بشویید تا آلودگی‌های آن از بین برود.
4) در هنگام لول کردن فرش، دقت کنید که آن را محکم ببندید و در یک پارچه نخی و سفید رنگ بپیچید.
5) با استفاده از موادی مانند قرص‌های نفتالین از فرش در برابر ورود حشرات مضر محافظت کنید.
6) فرش را به خوبی لوله کنید تا فضای آزاد در آن به حداقل برساند. این کار از ورود گردوغبار و حشرات مضر جلوگیری می‌کند.
7) فرش را در محیط مرطوب قرار ندهید زیرا این کار سبب پوسیده شدن فرش می‌شود.
8) هر چند وقت یک بار فرش را باز کنید تا هوا در آن جریان پیدا کند. با این کار می‌توانید فرش را نسبت به آسیب‌های احتمالی چک کنید.

نگهداری از فرش ماشینی با شیرازه‌دوزی

شیرازه‌دوزی یا بافتن حاشیه فرش یکی از روش‌هایی است از زمان قدیم تا کنون برای افزایش ماندگاری فرش استفاده می‌شود. شیرازه نواری است که در دوطرف حاشیه فرش از ابتدا تا انتها به صورت دایره‌ای و مدور دوخته می‌شود. شیرازه‌دوزی از دو طریق انجام می‌شود: به شیوه دستی و یا ماشینی
شیرازه‌دوزی در فرش‌های دستی و ماشینی انجام می‌شود و چنانچه شیرازه دچار خرابی و یا پوسیدگی شود، برای رفو کردن آن باید به رفوگر مراجعه کنید. شیرازه علاوه بر ایجاد زیبایی، سبب عمر طولانی تر فرش می‌شود و استقامت آن را بالا می‌برد.
نکته پایانی
اگرچه نکاتی که گفته شد سبب می‌شود تا فرش ماشینی ماندگاری بیشتری داشته باشد اما باید به خاطر داشته باشید که خرید از یک برند معتبر و سرشناس که تمامی‌ فرش‌هایش ضمانت دارد می‌تواند سبب اطمینان خاطر در شما باشد. فرش ماهور در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند و با تنوع طرح و رنگی که دارد مناسب تمامی‌ افراد است.
ماهور ماکت فروشگاه اینترنتی رسمی شرکت فرش ماهور است که با هدف آسان کردن روند خرید فرش ماشینی خوب تاسیس شده است و در کنار نمایندگی‌های متعدد فرش ماهور در تمام کشور به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کند. اگر قصد خرید فرش ماشینی دارید در ماهور مارکت می‌توانید خریدی آسان و رضایت‌بخش را تجربه کنید.

 

نویسنده: تهرانی

۵/۵ - (۱ امتیاز)

6 نظر در “آموزش نگهداری از فرش ماشینی

  1. صالحی گفت:

    سلام وقت بخیر
    گلیم فرش دارید؟

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام دوست عزیز

      فرش ماشینی ارزان با قیمت ماسب و کیفیت صادراتی موجود است.

  2. نازنین گفت:

    سلام
    وقت شما بخیر
    امکان بازدید حضوری هست و در صورتیکه امکان پذیره ادرس بفرمایید
    ممنون

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام خدمت شما

      فروشگاه فرش ماهور مارکت به صورت حضوری به آدرس تهران- خیابان خاوارن- روبروی فرهنگسرای خاروان در خدمت شما عزیزان است.

  3. شمدونی گفت:

    سلام
    شعبه مشهد دارین؟
    قیمتفرش ۹ و ۶ متری هم میگین یک جفت چقدر در میاد

    1. نویسنده 3 گفت:

      سلام خدمت شما

      تنها شعبه رسمی و مرکزی ماهور مارکت به آدرس: تهران/ خیابان خاوران/ روبروی فرهنگسرای خاوران می باشد.
      به صورت آنلاین می توانید خرید فرش را انجام دهید.

      فیت فرش را می توانید با توجه به هر محصول در قسمت مشخصات آن مشاهده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *